LINJA-AUTON ASENTAJAKSI NOBINALLE ESPOO, HELSINKI, TURKU, RekryKoulutus

LINJA-AUTON ASENTAJAKSI NOBINALLE ESPOO, HELSINKI, TURKU, RekryKoulutus

• Koulutus alkaa: 21.9.2023

Kiinnostaako sinua työskentely raskaan kaluston parissa? Haluatko kehittyä linja-autoalan monimerkkiosaajaksi? Haemme rekrykoulutukseen linja-autoasentajan tehtävistä kiinnostuneita Espoon (Klovi), Helsingin (Roihupelto) ja Turun korjaamoillemme monipuolisiin huoltotehtäviin.
Nobinalla tarjoamme linja-autoasentajalle monipuolisia tehtäviä vakituisessa työsuhteessa. Saat toimia monien valmistajien ajoneuvomallien parissa sekä myös modernin sähkötekniikan parissa. Kalustoomme kuuluvat linja-automerkit kuten Mercedes, Volvo, Scania, Iveco, BYD ja VDL.

Valintaedellytykset

·Koulutus on suunnattu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille.
·Sinulla on vähintään B-ajokortti
·Sinulla on riittävä suomen kielen taito
·Haluat tehdä vuorotyötä ja viikonlopputyötä
·Olet kiinnostunut ajoneuvotekniikasta ja asentajan työstä
·Alan harrastuneisuus katsotaan eduksi
·Vahvaa motivaatiota kehittyä asentajan työssä, ongelmaratkaisutaitoja ja oma-aloitteisuutta

Teetämme koulutukseen valituille henkilöille työhöntulotarkastuksen, jonka läpäisy on vaatimus koulutukseen osallistumiselle.

Tarjoamme sinulle

·Joustavan rekry- ja oppisopimuskoulutuksen, jossa opiskelet ammattiin määräaikaisessa työsuhteessa (Ajoneuvoalan perustutkinto, hyötyajoneuvomekaanikko)
·Työssäoppimisen ajalta oppisopimusjaksolla työehtosopimuksen (TES) mukaisen palkan
·Vakituisen työn vakavaraisessa yrityksessä, kun olet suorittanut koulutuksen hyväksytysti.
·Perusteellisen perehdytyksen asentajan työhön ja mukavan työyhteisön.
·Työterveyshuollon ja lounasedun (RekryKoulutuksen jälkeen työsuhteessa)

Noudatamme ALT:n ja AKT:n välistä työehtosopimusta. Arvostamme tasapuolista ikä- ja sukupuolijakaumaa kuten myös etnistä ja kulttuurista monimuotoisuutta. Kannustamme myös naisia hakeutumaan avoinna oleviin tehtäviimme.

RekryKoulutuksen toteutus

·Koulutus sisältää asentajan työhön liittyviä opintoja sekä ajokorttikoulutuksen D-luokkaan. Lähiopiskelua oppilaitoksessa on 7 viikkoa ja työharjoittelua Nobinan korjaamolla 7 viikkoa, jonka aikana suoritat myös D-ajokorttiluokan ajotunnit sekä ajotutkinnon. Ajo-opetus ja teoriaopinnot suoritetaan oppilaitoksessa.
·Koulutuspaikka on asentaja opinnoissa Kiljavantie 6, Rajamäki ja ajokorttikoulutuksessa Nuolikuja 6, Vantaa.
·Asentajaopintoihin sisältyy mm. seuraavia aiheita: Turvallisuus korjaustyössä, huolto- ja katsastus, autosähkötekniikan perusteet, pyöräjarrujen huolto, korjaamovälineiden käyttö ja huolto, Ilmastointi, kylmälaitteet, korijärjestelmien perusteet, linja-auton rakenne.
·Opiskelijoilla on mahdollisuus saada koulutuksen ajaksi asunto TTS:n Rajamäen asuntolasta.
·Perehdytys ja työpaikalla tapahtuva koulutus toteutetaan Nobinan korjaamoilla.
·Koulutuksen jälkeen osallistujalla on mahdollisuus työllistyä oppisopimuksella Nobinalle noin kahden vuoden määräajaksi ja saada sen jälkeen vakinainen työ.
·Koulutus on osallistujalle maksutonta (lukuun ottamatta koulutukseen liittyviä viranomaismaksuja, yhteensä noin 400 €).
·RekryKoulutuksen ajalta opiskelijalle ei makseta palkkaa.

Koulutuksen aikataulut

Koulutuksen haku päättyy 27.8.2023
Esivalinnat hakemusten perusteella järjestetään 30.8.2023: Kerro hakemuksessa itsestäsi, tavoitteista ja suunnitelmistasi mahdollisimman paljon.
Haastattelut 6.9.2023.
Työhöntulotarkastus koulutukseen valituille viikolla 37/2023.
Koulutusaika 21.9.2023 – 2.1.2024

-Nobina: Mika Pentinmäki, työnjohtaja, p. 044 714 4912, mika.pentinmaki@nobina.fi
-Nobina: Rami Laine, työnjohtaja, p. 044 714 4693, rami.laine@nobina.fi
-TTS: Petri Oikarinen, koulutuspäällikkö, p. 0504530109, petri.oikarinen@tts.fi

Hakeminen

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/ (> sanahakuna toimii koulutuksen numero 714209 tai koulutuksen nimi ->Näytä ilmoitukset sivun alareunassa -> klikkaa koulutusta, johon olet hakemassa -> valitse Tiedot-välilehti (sivun yläreunassa) -> Hae tähän koulutukseen). Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Paperihakemus tulee vahvistaa TE-toimistossa tai kuntakokeilussa koulutuksen hakuaikana.

Mikäli sähköinen hakemus täytetään ilman pankkitunnuksia, hakemus on vahvistettava TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

KOULUTUKSEN AIKAISET ETUUDET

Koulutuksen ajalta sinulle voidaan maksaa samaa työttömyysetuutta (ansiopäiväraha/peruspäiväraha/työmarkkinatuki), selvitä etukäteen oikeutesi työttömyysetuuteen. Mikäli et ole työtön tai työttömyysuhan alainen (lomautettu tai osa-aikatöissä), selvitä etukäteen, mitä etuutta olet oikeutettu saamaan koulutuksen ajalta.

Tietoa työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse KOULUTUSNEUVONNASTA
p. 0295 020 702, ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai
nettisivuilta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: TTS Kehitys Oy ⧉