Esihenkilö- ja tiiminvetovalmiudet sekä hanketyöosaaja (verkkototeutus) Oulu

Esihenkilö- ja tiiminvetovalmiudet sekä hanketyöosaaja (verkkototeutus) Oulu

Oletko kiinnostunut esihenkilö- ja tiiminvetotehtävistä? Tai haluatko kehittää projekti- tai hanketyötaitojasi?
Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiuksia ja syventää ammattitaitoa toimia erityyppisissä esihenkilö-, tiiminveto- ja kehittämishankkeiden työtehtävissä yksityisellä, julkisella sektorilla ja 3. sektorilla. TE-LIVE esittelyn linkki: https://www.youtube.com/watch?v=oTiSwKt6jGQ.

Koulutus on tarkoitettu TE-toimiston tai työllisyyden kuntakokeilun työnhakija-asiakkaille, joilla on ammattikorkeakoulu tai yliopistokoulutus tai työkokemusta omaa koulutustaan vastaavan alan tehtävistä. Valittavilla tulee olla valmiuksia ja halua työskennellä esihenkilö-, tiiminveto- ja / tai hanketyötehtävissä. Opiskelijavalinta tehdään haastattelujen perusteella.

Täydennyshaku 1.9. asti. Muutama paikka vielä jäljellä, paikat täytetään heti soveltuvien hakemusten saapuessa! Hae heti mukaan!

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti alle 30-vuotiaille asiakkaille, joilla on valmiuksia ja halua työskennellä esihenkilö-, tiiminveto- ja/tai projektityötehtävissä. Myös yli 30-vuotiaat voivat hakea koulutukseen.

Tule mukaan uuteen syksyllä 2023 alkavaan Esihenkilö- ja tiiminvetovalmiudet ja hanketyöosaaja -koulutukseen!

Koulutuksen sisältö – moduulit
Orientaatio ja jatkuva oppiminen.
1. Johtajuus ja esihenkilönä toimiminen – työyhteisön ja ihmisten johtaminen, esihenkilötyön elementit.
2. Tiimitoiminta – perusteet ja edellytykset, tiimiosaaminen ja tiimityövalmiudet.
3. Kehittämishanketoiminta – hankemuotoiseen työhön perehtyminen, suunnittelun toteutus ja arviointi.
4. Työssäoppiminen – työssäoppimisjakso 35 pv.
5. Työnhakuvalmiudet – työnhakuvalmiuksien kehittäminen, oman osaamisen tunnistaminen ja tuotteistaminen, työnhaun asiakirjat, työllistymissuunnitelman laatiminen.
Tulevaisuuden jatkosuunnitelma ja päätös – yksilölliset ja konkreettiset työllistymis- ja koulutussuunnitelmat

Koulutusaika: 21.8.2023-11.12.2023
Koulutuksen kesto: 80 päivää.

Koulutuksen toteutusmuoto
Koulutuksen kesto 80 päivää, joista 30 päivää on ryhmämuotoista kontaktiopetusta verkossa (Teams-ympäristö), 15 päivää itsenäistä etäopiskelua (yksilö- ja ryhmätehtäviä) ja 35 päivää työssäoppimista. Koulutus sisältää henkilökohtaista ohjausta väh. 10h/opiskelija.

Vastuukouluttaja Eija Leinonen, eija.leinonen@koulutusavain.fi, p. 050 3022 662

INFOTILAISUUS JA LINKKI:
Aiemmin järjestetystä koulutuksesta (2021) on tehty asiakasinfo Youtubeen, tämän koulutuksen sisältö vastaa infoa. Voit katsoa infon täältä: https://youtu.be/cYxf9CpnOqs

Koulutukseen hakeutuminen Hae koulutukseen Oma asiointi verkkopalvelussamme täytettävällä sähköisellä lomakkeella tai jätä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon. Sähköiseen lomakkeeseen pääset tämän ilmoituksen Kuvaus- tai Tiedot -välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, Sinun tulee vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Paperihakemuksen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella. Voit seurata hakemuksesi käsittelyä Oma asiointi -verkkopalvelusta kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne. Kouluttaja haastattelee hakijat. Koulutusvalinnasta ilmoitetaan aina henkilökohtaisesti. Kouluttaja kutsuu koulutukseen.

Jotta voit tulla valituksi työvoimakoulutukseen, tulee työnhakusi olla voimassa. Voit avata työnhakusi Oma asiointi -verkkopalvelussamme. Voit seurata verkkopalvelussa myös hakemuksesi käsittelyä kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne. Huomaathan, että koulutushakemus on sitova eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä ovat esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen. Työnhakusi tulee olla voimassa hakiessasi koulutukseen.

Voit sopia koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksen tulee olla kirjattuna henkilökohtaiseen työllistymissuunnitelmaasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saat valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702. Koulutusneuvonnan palvelukanavista lisätietoja tämän linkin takaa https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Koulutusavain Oy
  • TE-toimisto: Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto