Kehittyvä taloushallinnon taitaja verkossa ammattitutkinto osa / osat / Oulu

Kehittyvä taloushallinnon taitaja verkossa ammattitutkinto osa / osat / Oulu

Haluatko päivittää taloushallinnon osaamistasi digitaalisen taloushallinnon, kirjanpidon tai palkanlaskennan ammattilaiseksi? Koulutuksessa saat opetusta digitaalisen taloushallintojärjestelmän käytöstä, palkanlaskennasta, laskutuksesta, reskontrista, kirjanpidosta, arvonlisäverotuksesta ja tilinpäätöksestä.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilun asiakkaat. Koulutus on suunnattu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, alanvaihtajille ja taloushallinnon ammattiosaamisen kehittämisestä kiinnostuneille hakijoille. Koulutukseen hakeutuvilta edellytetään aiempaa taloushallinnon työkokemusta tai koulutuksessa hankittua taloushallinnon perusosaamista sekä riittäviä tietoteknisiä taitoja.

Tässä koulutuksessa kehität taloushallinnon osaamistasi ja taitojasi verkko-oppimisympäristössä. Samalla suoritat kätevästi Liiketoiminnan ammattitutkinnosta tutkinnon osan tai osia taloushallinnon osaamisalalta. Koulutuksen tavoitteena on, että työllistyt taloushallinnon tehtäviin.

Koulutusaika: 29.8.2023-26.1.2024
Koulutuksen kesto: 100 päivää (60 pv verkko-opiskelua ja 40 pv työssäoppimista)
Loma-aika: 5 pv ajalla 21.-22.12.2023 ja 27.-29.12.2023
Haku päättyy: 31.7.2023

Katso koulutuksen esittelyvideo: https://www.youtube.com/watch?v=MZXKU5iBwGg

KOULUTUKSEN TOTEUTUS
Koulutuksen alussa sinulle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa huomoidaan alan osaaminen ja työkokemus. Valitset yhdessä kouluttajan kanssa koulutuksen aikana suoritettavan ammattitutkinnon osan tai osat ja käynnistät harjoittelupaikan etsinnän. Kouluttaja tukee ja auttaa sinua harjoittelupaikan löytämisessä.

Koulutuksessa suoritat soveltuvan ammattitutkinnon osan Liiketoiminnan ammattitutkinnosta, taloushallinnon (2411) osaamisalalta.
Suoritettava tutkinnon osa tai osat määräytyvät aiemman osaamisesi ja työssäoppimispaikan tehtävien mukaan.

Verkko-opiskeluun osallistuminen edellyttää toimivaa verkkoyhteyttä.

Verkko-opetus järjestetään Suomen Yrittäjäopiston Pinja-oppimisympäristössä ja siihen kuuluvassa virtuaaliluokassa.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
·Laskutus ja reskontrat
·Kirjanpito ja arvonlisäveron hoitaminen
·Tilinpäätöksen ja tuloverotuksen perusteet
·Palkanlaskenta
·Kannattavuuslaskenta ja budjetointi
·Netvisor taloushallinto-ohjelma

Koulutuksessa opitaan digitaalisen taloushallintojärjestelmän käyttöä, kuten palkanlaskentaa, laskutusta, osto- ja myyntireskontria, kirjanpitoa, arvonlisäverotusta ja tilinpäätöstä.

KOULUTUKSEN PÄÄSYVAATIMUKSET
Aikaisempaa työkokemusta tulee olla ainakin yhdestä seuraavista osa-alueista:
·kirjanpito ja arvonlisäverotus
·tilinpäätös ja verotus
·kannattavuuslaskelmat ja budjetointi
·palkanlaskenta
·laskutus, myynti- ja ostoreskontran hoitaminen

Kysy lisätietoja koulutuksesta:
Koulutusasiantuntija Asta Salminen
puh. 050 421 1665, sähköposti. asta.salminen@syo.fi

Vastuukouluttaja Sinikka Jokela
puh. 040 672 8882, sähköposti sinikka.jokela@syo.fi

Suomen Yrittäjäopisto, Asta Salminen, asta.salminen@syo.fi, 050 4211 665

Lisätietoja: https://www.syo.fi/koulutukset/kehittyva-taloushallinnon-taitaja/
Voit tutustua liiketoiminnan ammattitutkintoon ja myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalaan Opetushallituksen ePerusteet-palvelussa https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/kooste/4540525

Koulutukseen hakeutuminen Hae koulutukseen Oma asiointi verkkopalvelussamme täytettävällä sähköisellä lomakkeella tai jätä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeilun toimistoon. Sähköiseen lomakkeeseen pääset tämän ilmoituksen välilehdiltä klikkaamalla ”Hae tähän koulutukseen”. Palveluun kirjaudutaan henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai sirullisella henkilökortilla. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman kirjautumista, Sinun tulee vahvistaa hakemuksesi asioimalla tai soittamalla TE-toimistossa tai kuntakokeilun toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Paperihakemuksen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601.

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella. Voit seurata hakemuksesi käsittelyä Oma asiointi -verkkopalvelusta kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne. Mikäli kouluttaja haastattelee hakijat, haastattelut voidaan tehdä myös puhelimitse tai esimerkiksi Teamsin välityksellä. Koulutusvalinnasta ilmoitetaan aina henkilökohtaisesti. Kouluttaja kutsuu koulutukseen.

Jotta voit tulla valituksi työvoimakoulutukseen, tulee työnhakusi olla voimassa. Voit avata työnhakusi Oma asiointi -verkkopalvelussamme. Voit seurata verkkopalvelussa myös hakemuksesi käsittelyä kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Huomaathan, että koulutushakemus on sitova eikä sitä tai haastatteluun tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä ovat esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen. Koulutuksen tulee olla kirjattuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan. Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamisesta työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa.

Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saat valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702. Koulutusneuvonnan palvelukanavista lisätietoja tämän linkin takaa https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Suomen yrittäjäopisto ⧉
  • TE-toimisto: Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto