Työelämän digitaidot

Työelämän digitaidot

Tarvitsetko perusosaamista tai päivitystä jokapäiväisiin digitaitoihin tai ylipäätään tietoa mitä ne digitaidot ovat? Työelämän digitaidot -työvoimakoulutus tarjoaa matalan kynnyksen oppimismahdollisuuden yleisimpiin elämässä tarvittaviin digitaitoihin, kuten tietokoneen toiminnan perusteisiin, turvalliseen verkkoasiointiin tai tiedonhakuun verkkomaailmassa.

Jokapäiväisten digi-perustaitojen lisäksi koulutuksessa opitaan ja kerrataan työelämässä tarvittavia digitaitoja, kuten etätyökalujen käyttöä, toimisto-ohjelmistojen perusteita, sekä pilvipalveluiden käyttöä.

Koulutuksen tarkoitus on antaa työkaluja työllistymiseen ja se on suunnattu ensisijaisesti pohjoiskarjalaisille työnhakijoille.

Koulutuksessa lähdetään liikkeelle aivan tietokoneen käytön perusteista. Tarvittaessa jokainen osallistuja saa käytön opetteluun vahvan henkilökohtaisen tuen, tämän lisäksi myös it-tuki on apuna tietoteknisissä haasteissa. Koulutuksessa on mahdollista edetä myös pidemmälle ja kehittää itseään Microsoftin 365-ympäristön erilaisten toimintojen kanssa tai opetella vaikkapa koodauksen perusteita. Koulutus henkilökohtaistetaan heti alussa, joten jokaiselle osallistujalle rakennetaan oma sopiva kokonaisuus. Kouluttaja tarjoaa koulutukseen sopivat työvälineet jokaiselle osallistujalle.

Infotilaisuus

Koulutuksesta järjestetään infotilaisuus Teamsin välityksellä 3.8. klo 13.00! Pääset mukaan tämän linkin kautta: https://shorturl.at/csILM

Somevideo
Katso koulutuksesta tehty somevideo Youtubessa osoitteessa: https://youtu.be/pZAVRd672T0

Sisältö
Koulutuksen kokonaiskesto on 33 koulutuspäivää ja sen voi suorittaa kokonaisuudessaan tai valita itselleen sopivat teemakokonaisuudet, jotka ovat lueteltuna alla. Ilmoitathan hakuvaiheessa mistä aihealueista olet kiinnostunut (3. kokonaisuudesta on mahdollista jättää pois koodauksen perusteet).

Aloituspäivä: Johdanto digitaitojen kehittämiseen ja osaamisen kartoitus (lähiopetus)

1. Rohkeasti digipalveluiden maailmaan asiantuntijan avustuksella, digitaaliset palvelut, mm. julkiset verkkopalvelut (lähiopetus)

2. Verkkoviestinnän maailma. Etäkokoustaidot ja videoneuvottelut, dokumenttien jakaminen ja esityksen pitäminen (verkko)

3. Windows haltuun! Laite- ja tiedostonhallinta, pilvipalvelut ja tietoturva (Google, Microsoft), Ms Office / Office 365: Excel, Powerpoint,
Word, OneDrive, OneNote, Outlook, koodauksen perusteet (Python), tekoälyn ja koneoppimisen sovellutukset työelämässä. (verkko)

4. Esimiestyö ja johtaminen verkossa, tiimityötaidot ja itseohjautuvuus verkkotyöskentelyssä. (verkko)

Päätöspäivä ja jatkosuunnitelma. (verkko)

Toteutus
Koulutuksen ensimmäinen viikko (aloituspäivä ja osio nro. 1) toteutetaan lähiopiskeluna Outokummussa, muut osiot ovat etäopiskelua. Opittujen taitojen ylläpito on tärkeää, jonka myötä koulutuksen jälkeen on mahdollista jatkaa hetken aikaa kouluttajien tarjoamien ohjelmien käyttöä.

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä:
Martti Turunen, puh. 050 4620391, martti.turunen@eezy.fi

Aikataulu
Infotilaisuus 3.8. klo 13.00
Haku päättyy 8.8.
Esivalinta 9.8.
Haastattelut 14.8.
Koulutus alkaa 21.8.2023

Koulutuksen läpikäyneiden kommentteja koulutuksesta:
“Sain tarvitsemaani lisätietoa niin Microsoft-ohjelmien käytöstä kuin digitaalisten järjestelmien käytöstä sekä johtotyössä tarvittavista taidoista ja tiedoista. Koulutus oli tarpeellista ja mielenkiintoista.”

“Mielestäni aika hyvin suunniteltu koulutusohjelma. On otettu huomioon opiskelijoiden eritasoista osaamista. Kiitos Eezy tiimille.”

“Koulutuksen kaikki osiot vastasivat hyvin sille tarkoitettuja tavoitteita ja kouluttajat olivat erittäin ammattitaitoisia. Olen hyvin
tyytyväinen saamaani koulutukseen.”

HAKEMINEN

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston ja kuntakokeilun asiakkaille. Työttömyysuhan alainen työnhakija on esimerkiksi lomautettu, päättyvässä osa-aikatyössä tai määräaikaisessa työsuhteessa oleva.

Koulutukseen haetaan osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen tunnistautumalla pankkitunnuksilla, saat hakemuksesi voimaan heti. Jos hakemus tehdään avoimella lomakkeella (ilman tunnisteita), täytettyjen tietojen voimaantulo edellyttää aina vahvistamista eli henkilökohtaista käyntiä ja henkilötodistuksen esittämistä TE-toimistossa ennen koulutuksen hakuajan päättymistä.

Valinnat tehdään hakemusten ja haastattelujen perusteella, joten perustelethan hakemuksesi huolella!

Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi > TE-palveluiden Oma asiointi > Työvoimakoulutus. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu koulutusvalintaan tai perut koulutukseen osallistumisen, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen.

Koulutuksen ajalta voidaan yleensä maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta (mahdollisesti korotettuna). Lue lisätietoja kulukorvauksesta sivuiltamme: https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/48d92f9d-b497-4670-a1cb-3f78c522661b/kulukorvaus-te-toimiston-jarjestamiin-palveluihin-osallistumisen-ajalta

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9 – 16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Eezy Valmennuskeskus Oy ⧉