Ammatti nuorille (Pieksämäki)

Ammatti nuorille (Pieksämäki)

Alle 30-vuotiaille nuorille, jotka tarvitsevat tukea urasuunnitteluun ja alavalintaan.

Koulutus toteutetaan ajalla 30.10-11.12.2023 (koulutuksen kesto 30 päivää)

Palvelun tarkoituksena ja tavoitteena on tukea sekä ohjata nuorta työelämävalmiuksien kehittämisessä, ammatinvalinta- ja uravalintojen selkiyttämisessä, ammatilliseen koulutukseen ja
oppisopimukseen hakeutumisessa ja tarvittaessa perusopetuksen loppuun suorittamisessa
tapauskohtaisesti myös muihin koulutuksiin hakeutumisessa.

Koulutus jaksottuu aloitusjaksoon ja ammatilliseen jaksoon.

Aloitusjakso 30.10- 3.11.2023 (5 päivää)

Aloitusjakso toteutetaan lähiopetuksena. Aloitusjakson aikana selkiytetään ammatillista suuntaasi ja kiinnostuksen kohteitasi. Aloitusjakson aikana jokainen saa käsityksen omista vahvuuksistaan ja lisätietoa eri koulutusvaihtoehdoista. Aloitusjakson aikana jokainen tekee yksilöllisen suunnitelman ammatillisen jakson tutustumisille joko koulutusaloille tai työelämään.

Ammatillinen jakso 6.11-11.12.2023 (25 päivää)

Ammatillisen jakson aikana tutustut oman kiinnostuksesi mukaan eri koulutusalavaihtoehtoihin ja tai työelämään.
Tavoitteena palvelussa on, että jokainen on hakenut koulutukseen, laatinut konkreettisen ja realistisen suunnitelman urasuunnittelun tueksi ja lähtenyt toteuttamaan suunnitelmaansa.

Palvelun toteuttaa Mikkelissä ja Pieksämäellä Etelä-Savon ammattiopisto ja Savonlinnassa Ammattiopisto Samiedu.

Lisätietoja koulutuksesta antaa: Emilia Putkonen, p. 040 849 0500, emilia.putkonen@esedu.fi

HAKEMINEN

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille Etelä-Savon TE-toimiston, Mikkelin seudun- sekä Savonlinnan kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa tai kuntakokeiluissa.

Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä (mahdollinen haastattelukutsu ja lopullinen valintatieto) voit seurata: www.tyomarkkintori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

VALINTA

Opiskelijat valitaan hakemusten ja tarvittaessa haastattelun perusteella. Valinnoissa on mukana koulutuksen edustaja. Muistathan perustella hakemuksesi huolellisesti!

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:

Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

Muistatahan, että voit yhteydessä myös TE-toimiston asiantuntijaan tai Kuntakokeilun omavalmentajaan ja tehdä hakemuksen hänen kanssaan.

Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9 – 16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Riveria koulutuspalvelut oy