Kahvilapalvelut -10 osp

Kahvilapalvelut -10 osp

Koulutus antaa valmiudet työskennellä kahvilassa kahvilatyöntekijänä.

Koulutuksen tavoite:
Tavoitteena on suorittaa Ravintola- ja cateringalan perustutkinnon tutkinnon osa Kahvilapalvelut (10 osp)

Koulutuksen sisältö:
Vitriinituotteiden valmistamista, kahvilapalveluissa toimimista, astiahuoltoa ja puhtaanapitoa, kassatyöskentelyä, hygieniaosaaminen ja omavalvonta, alan työturvallisuus.

Koulutukseen sisältyy tietopuolista opetusta sekä oppilaitoksen oppimisympäristöissä ja työelämässä tapahtuvaa osaamisen kehittämistä. Koulutus sisältää tarvittaessa elintarvikehygieniakoulutuksen ja testin eli hygieniapassin. Koulutukseen sisältyy näyttö.

Opetusmenetelmät:
Lähi-ja verkko-opetus sekä työpaikalla tapahtuvaa oppimista. Opiskelijoille tehdään henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma, minkä mukaan määräytyy opintojen kesto.

Koulutuksen kohderyhmä/pääsyvaatimukset:
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille, alasta kiinnostuneille, TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa ja jolla on jo opittuna perustason atk-taidot.

Työvoimakoulutuksen opiskelijalle koulutus on maksuton.
Koulutuksesta lisätietoja antaa opettaja Hanna-Kaisa Nikkarinen p.050 448 54 99

HAKEMINEN
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.te-palvelut.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ- ja elinkeinotoimistoon. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Seuraa koulutushakemuksesi käsittelyä Oma asiointi -palvelussa osoitteessa: www.te-palvelut.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

Opiskelijat valitaan hakemusten ja haastattelun perusteella. Valinnoissa on mukana koulutuksen edustaja. Valintaprosessiin sisältyy tarvittaessa kielikoe. Muista perustella hakemuksesi!

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Etelä-Savon Koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Savon työ- ja elinkeinotoimisto