RaksaMuuntamo - Tutustu uuteen alaan tai täydennä osaamistasi!

RaksaMuuntamo - Tutustu uuteen alaan tai täydennä osaamistasi!

Etsitkö uusia mahdollisuuksia edetä urapolullasi? Tule tutustumaan rakennusalaan ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin! Oletko opiskellut tai työskennellyt aikaisemmin rakennusalalla? Olisiko aika päivittää osaamistasi ja parantaa mahdollisuuksiasi työllistyä?

RaksaMuuntamon koulutukset sopivat sinulle, jos olet työtön työnhakija ja kiinnostunut alasta. Tilanteesi sopii työhön, jossa vaaditaan valmiuksia ottaa haltuun kädentaitoja. Koulutuksen tavoitteena on rohkaista rakennusalalle uusia ammattilaisia sekä innostaa tutustumaan alan työtehtäviin, koulutukseen ja työnantajiin.

Koulutus rakentuu viikon mittainen orientaatiojaksosta ja kolmen viikon mittaisesta jaksosta koulutusalalla. Orientaatioviikolla jokaiselle tehdään oma suunnitelma. Koulutuksen ajalle tukesi KasvuEsedun uraohjaajan ja alalta vastaavan opettajan, joiden kanssa omia suunnitelmia selkeytetään.

Esimerkkejä alan sisällöistä:
·kirvesmiestyöt, perustustyöt ja runkovaiheen työt
·pintakäsittely
·korjausrakentaminen, märkätilaosaaminen (kokemusta omaaville)
·muuraus, laatoitus ja vesieristys ja betoniala

Mikäli sinulla on jo kokemusta rakennusalasta, tehdään sinulle henkilökohtainen täydennyskoulutussuunnitelma.

Kaipaisitko pidempää koulutusta tai haluaisitko kokeilla samalla myös tekniikan alan koulutusta? Koulutusta voi jatkaa toisella kolmen viikon jaksolla samalla alalla tai toisella tekniikan alalla. Tällöin koulutusjaksosi voi olla yhteensä 7 viikkoa. Voit esittää toiveesi hakuvaiheessa.

HAKEMINEN
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille Etelä-Savon TE-toimiston, Mikkelin seudun- sekä Savonlinnan kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa tai kuntakokeiluissa.

Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä (mahdollinen haastattelukutsu ja lopullinen valintatieto) voit seurata: www.tyomarkkintori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

VALINTA
Opiskelijat valitaan hakemusten ja tarvittaessa haastattelun perusteella. Valinnoissa on mukana koulutuksen edustaja. Muistathan perustella hakemuksesi huolellisesti!

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutuksesta:

Koordinoiva opettaja: Jari Rissanen, 0406700618, jari.rissanen@esedu.fi
KasvuEsedun työvoimakoulutukset: Salla Gummerus, 0405136032, salla.gummerus@esedu.fi

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: KasvuEsedu Oy
  • TE-toimisto: Etelä-Savon työ- ja elinkeinotoimisto
  • Lähiosoite: Etelä-Savon ammattiopisto, Kuusitie 41
  • Paikkakunta: Pieksämäki, Etelä-Savo
  • Kesto: 25-30 päivää
  • Ensisijainen ammatti: Rakennustyöntekijät ym.