Ravitsemispalveluissa toimiminen - 20osp

Ravitsemispalveluissa toimiminen - 20osp

Kiinnostunut ravintola- ja caterig-alasta? Tule opsikelemaan tutkinnon osa ravintola- ja cateringalan perustutkinnosta ja työllisty alalle!

Koulutuksen tavoite:
Tavoitteena on suorittaa tutkinnon osa ravintola- ja cateringalan perustutkinnosta, Ravitsemispalveluissa toimiminen 20 osp

Koulutuksen sisältö:
Tutkinnon osan suoritettuasi osaat

valmistautua työvuoroon huolehtia toimitilat käyttökuntoon, valmistaa tuotteita myyntiä varten sekä pitää niistä huolta palvella asiakkaita, myydä tuotteita ja rekisteröidä myyntiä päättää työvuoron työtehtävät arvioida omaa osaamistasi ja toimintaasi työyhteisön jäsenenä

Koulutus muodostuu henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaisesti lähiopetuksesta, käytännön harjoituksista, itsenäisestä työskentelystä, oppimistehtävistä, ohjauksesta sekä työpaikalla tapahtuvasta oppimisesta. Osoitat ammattitaitosi näytössä käytännön työtehtävissä toimimalla ravitsemisalan yrityksen tai toimipaikan yksittäisissä työtehtävissä työryhmän jäsenenä. Kunnostat asiakas- ja työtiloja, valmistat tuotteita, palvelet asiakkaita, rekisteröit myyntiä sekä huolehdit asiakas- ja työtilojen siisteydestä ja viihtyisyydestä.

Siltä osin kuin tutkinnon osassa vaadittua ammattitaitoa ei voida arvioida näytön perusteella, ammattitaidon osoittamista täydennetään yksilöllisesti muilla tavoin.

Opetusmenetelmät:
Lähiopetus ja työpaikalla tapahtuvaa oppimista

Koulutuksen kohderyhmä/pääsyvaatimukset:
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille alasta kiinnostuneille, ja jolla on jo opittuna perustason atk-taidot, ensisijaisesti Etelä-Savon TE-toimiston, Mikkelin seudun- sekä Savonlinnan kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa tai kuntakokeiluissa, alasta kiinnostuneille, ja jolla on jo opittuna perustason atk-taidot.

Työvoimakoulutuksen opiskelijalle koulutus on maksuton.
Koulutuksesta lisätietoja antaa opettaja Hanna-Kaisa Nikkarinen p.050 448 54 99

HAKEMINEN
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä (mahdollinen haastattelukutsu ja lopullinen valintatieto) voit seurata: www.tyomarkkintori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

VALINTA

Opiskelijat valitaan hakemusten ja tarvittaessa haastattelun perusteella. Valinnoissa on mukana koulutuksen edustaja. Valintaprosessiin sisältyy tarvittaessa kielikoe. Muistathan perustella hakemuksesi huolellisesti!

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Etelä-Savon Koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Savon työ- ja elinkeinotoimisto