Työllisty puhtauspalvelualalle/ Step-ammattiopisto

Työllisty puhtauspalvelualalle/ Step-ammattiopisto

• Koulutus alkaa: non stop

KOULUTUKSEN TOTEUTTAA STEP-AMMATTIOPISTO. Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan osatutkinto työvoimakoulutuksena.

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualalle suuntaava työvoimakoulutus on tarkoitettu toimitilahuoltajan tehtävistä kiinnostuneille ja alalle soveltuville työnhakijoille. Käytännönläheinen koulutus toteutetaan pääosin puhtauspalvelualan työpaikoilla.
Koulutuksen tavoitteena on tarjota mahdollisuus kehittää omaa ammattitaitoa ja työllistyä alalle.

Koulutuksen aikana suoritetaan yksi puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnon osa: ylläpitosiivous.

Puhtauspalvelualan osaajilla on koulutuksen jälkeen hyvät työllistymismahdollisuudet esimerkiksi palvelu- ja hoitokodeissa, päiväkodeissa, kuntien ja kaupunkien palveluksessa sekä siivousyrityksissä. Alalle tarvitaan osaajia.

Työvoimatarvetta on mm. Pieksämäen kaupungilla, Pieksämäen Seudun Talohuolto Oy:llä, Tomi Hartikainen Oy:n siivouspalveluissa sekä Vaalijalan puhtaanapitopalveluissa.

Koulutuksen sisältö
· puhtauspalveluala työympäristönä: alan työpaikat ja työllistymismahdollisuudet sekä ammattitaitovaatimukset
·ylläpitosiivouksessa käytettävät menetelmät, puhdistusaineet ja -välineet sekä koneet
·ylläpitosiivouksen toteuttaminen
·työssä vaadittavat lupakortit
·tarvittaessa Suomi toisena kielenä -ammatillinen sanasto
·jatkokoulutus- ja urasuunnitelman laatiminen.

Lisätietoja antaa vastuuopettaja Ritva Marjanen, ritva.marjanen@step.fi, p. 040 706 3723

Monta tapaa opiskella:
Koulutus sisältää lähiopetusta, itsenäistä ja tiimissä työskentelyä, tutustumiskäyntejä alan työpaikkoihin ja työelämässä oppimista. Opintojen aloitusvaiheessa opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS). Työelämässä järjestettävää koulutusta on noin puolet koko koulutusajasta ja voit itse vaikuttaa työpaikan valintaan. Työelämässä oppimisen paikkoja ajankohdasta ja sen hetkisestä tilanteesta riippuen tarjoavat mm. lähialueiden kunnat ja kaupungit, sekä siivousalan yritykset.

Opintojen kesto/laajuus:
Koulutuksen kesto on noin 5 kuukautta ja sen aikana suoritetaan 30 osaamispisteen laajuinen ylläpitosiivouksen tutkinnon osa. Lisäksi on mahdollista suorittaa 15 osaamispisteen laajuinen asiakaslähtöisten puhtauspalveluiden tuottaminen tutkinnon osa. Halutessaan opiskelijalla on mahdollisuus jatkaa opintojaan ja suorittaa koko puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perus- tai ammattitutkinto tai yhdistelmätutkinto (palvelu- ja jakelukeittiön toimintojen osaaminen, jota tarvitaan esim. päiväkodeissa).

Koulutuksen ajankohta ja paikka:
Koulutuksen arvioitu kesto on 5kk. Koulutuksen on jatkuva haku ja koulutus alkaa sovitusti, opinnot henkilökohtaistetaan ja koulutuksen kesto on opintojen henkilökohtaisen suunnitelman mukainen. Lähiopetus järjestetään Pieksämäellä.

Huolehdi siitä, että koulutukseen hakeutuessa ja sen aikana TYÖNHAKUSI ON VOIMASSA TE-toimistossa.

KOHDERYHMÄ

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille Etelä-Savon TE-toimiston, Mikkelin seudun- sekä Savonlinnan kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa tai kuntakokeiluissa.

HAKEMINEN

Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä (mahdollinen haastattelukutsu ja lopullinen valintatieto) voit seurata: www.tyomarkkintori.fi > Oma asiointi > Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne. Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan “Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun valitaan hakemuksen perusteella.

Tietoja työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta puh. 0295 020 702 ma-pe 9-16.15

Seuraa koulutushakemuksesi tilannetta TE-palveluiden Oma asiointi -verkkopalvelusta, koulutushakemusteni tilanne -kohdasta.Valintapäätöksestä ilmoitetaan koulutukseen hakeneille kirjeellä.

• Tarjoaja: STEP-koulutus/STEP-utbildning ⧉
  • TE-toimisto: Etelä-Savon työ- ja elinkeinotoimisto
  • Lähiosoite: Huvilakatu 31
  • Paikkakunta: Pieksämäki, Etelä-Savo
  • Kesto: hoks:in mukaan
  • Ensisijainen ammatti: Toimisto- ja laitossiivoojat ym.