Hanki osaamista ruoanvalmistuksen ja asiakaspalvelun työtehtäviin, PERUTTU

Hanki osaamista ruoanvalmistuksen ja asiakaspalvelun työtehtäviin, PERUTTU

• Koulutus alkaa: 15.1.2024

Onko sinun tuleva työpaikkasi suurkeittiössä, ravintolan keittiössä tai -asiakaspalvelussa, kahvilassa tai kenties palvelukeittiössä?

Tarjoamme koulutusta osaamisen hankkimiseen ja mahdollisuutta työllistymiseen. Koulutuksen aikana suoritetaan esim. tutkinnon
osa ravintola- ja cateringalan perustutkinnosta tai koko perustutkinnon. Koulutus antaa opiskelijalle realistiset lähtökohdat ja perustiedot alasta. Koulutus soveltuu myös maahanmuuttaja taustaisille sekä niille, jotka haluavat päivittää omaa osaamistaan.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa ja jotka soveltuvat alalle.

Opiskelija hankkii osaamista työpaikalla työtehtäviä tekemällä viitenä päivänä viikossa, kellonajat ja työpäivien pituus voivat vaihdella eri työpaikoilla, opiskelijan työaika on sama kuin työpaikan työntekijöillä. Työpäivä voi alkaa klo 6.00 tai myöhemmin.

Koulutus kestää 12-15 viikkoa tai pidempää tutkinnonosasta riippuen. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma (HOKS), jonka avulla tarvittavan ammattitaidon hankkiminen ja tutkinnon osan suorittaminen voidaan toteuttaa mahdollisimman yksilöllisesti ja asiakaslähtöisesti. On myös mahdollista suorittaa koko ravintola- ja cateringalan perustutkinto tällä koulutuksella.

Koulutuksen aloitus: 15.1.2024

Koulutuksen jälkeen voi mahdollisesti työllistyä keittiöön avustaviin työtehtäviin tai asiakaspalveluun tai jatkaa opintoja
koulutussopimuksella tai oppisopimuksella!

Tässä linkissä lisätietoa ja opiskelijatarina; https://www.kpedu.fi/hakijalle/opiskelijatarina/laajasti-työllistymismahdollisuuksia

Lisätiedot koulutuksesta: https://www.kpedu.fi/hakijalle/opiskelijatarina/laajasti-ty%C3%B6llistymismahdollisuuksia

Haastattelut pidetään tarvittaessa Pietarsaaren TE-toimistolla.

HAKEMUS
Koulutukseen haetaan internetsivuilla (linkki alla). Täytä hakemus huolellisesti, sillä hakijat valitaan hakemuksen perusteella valintahaastatteluun.

Hakuaika päättyy 7.1.2024

Haastattelukutsut laitetaan tekstiviestinä, joten tarkista että numerosi on oikein hakemuksessa.

Lisätiedot koulutuksesta:
Keski-Pohjanmaan ammattiopisto, Leena Roukala, puh. 040 808 5069, leena.roukala@kpedu.fi

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saa valtakunnallisesta puhelinpalvelusta Koulutusneuvonnasta ma-pe klo 9-16.15 numerosta 0295 020 702 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai chatissa sivulla: https://www.te-palvelut.fi/fi/nain-asioit-kanssamme/te-palvelut/puhelinpalvelut/puhelin-koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Keski-Pohjanmaan ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Pohjanmaan työ- ja elinkeinotoimisto