Työskentely hoito- ja hoiva-alalla

Työskentely hoito- ja hoiva-alalla

• Koulutus alkaa: 4.9.2023

Haaveiletko ihmisläheisestä työstä? Oletko ajatellut, että hoito- ja hoivatyö voisi olla sinun juttusi?

Alueellamme vallitsee suuri henkilöstöpula sosiaali- ja terveysalalla. Akuutein tilanne on vanhus- ja vammaistyössä, kertovat työnantajat.

Tämä koulutus on sinulle, joka haluat
· tutustua eri osa-alueisiin sosiaali- ja terveysalalla
· hankkia tietoa eri koulutus- ja työmahdollisuuksista sekä
· saada tietoa alalla tarvittavista ammattitaitovaatimuksista.

Opinnot aloitetaan kartoittamalla aikaisempi työkokemus ja osaaminen. Laadimme yhdessä henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman, jossa koulutusjakson sisältö ja pituus suunnitellaan. Koulutukseen kuuluu työharjoittelu (6-8 viikkoa) työpaikalla.

Koulutuksen suorittamisen jälkeen sinulla on alan tuntemusta ja perustaitoja, mikä parantaa valmiuksia hakeutua suorittamaan sosiaali- ja terveysalan perustutkintoa (lähihoitaja) tai osatutkintoja (hoiva-avustaja). Lähihoitaja- ja hoiva-avustajakoulutukset kuuluvat SORA-lainsäädännön piiriin.

OPINNOT ALKAVAT: 4.9.2023 Pietarsaaressa. Koulutus päättyy 22.12.2023.
HUOM: Koulutukseen ei kuuluu syysloma.

HAKEMUS
Koulutukseen haetaan internetsivuilla www.te-palvelut.fi kohdassa haussa oleva työvoimakoulutus. Täytä hakemus
huolellisesti, sillä hakijat valitaan hakemuksen perusteella valintahaastatteluun.

Jos teet avoimen hakemuksen ilman pankkitunnusta, sinun on vahvistettava hakemus TE-toimistossa, jotta sovellus astuu voimaan. Voit seurata hakemuksesi käsittelyä yksityisasiakkaiden verkkopalvelujen kautta osoitteessa www.te-tjanster.fi.

Hakuaika päättyy 20.8.2023.

Hakijat saavat henkilökohtaisen kutsun tekstiviestinä tai sähköpostina (tarkistaen siten, että puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikein hakemuksessasi / tiedoissasi).

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saa valtakunnallisesta puhelinpalvelusta Koulutusneuvonnasta ma-pe klo 9-16.15 numerosta 0295 020 702 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai chatissa sivulla: https://www.te-palvelut.fi/fi/nain-asioit-kanssamme/te-palvelut/puhelinpalvelut/puhelin-koulutusneuvonta

KOULUTUKSEN YHTEYSHENKILÖ
Birgitta Källberg, YA, PUH 044-750 31 45 birgitta.kallberg@yrkesakademin.fi