Hitsaajan koulutus, Hitsauspaja Pori

Hitsaajan koulutus, Hitsauspaja Pori

• Koulutus alkaa: Sopimuksen mukaan

ENNEN HAKEUTUMISTA OTA YHTEYTTÄ KOULUTTAJAAN, Winnova Teemu Valkama p. 044 455 8184.

Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu hitsausalan ammattilaisille, joilla on alan työkokemusta sekä voimassa olevia tai juuri vanhentuneita hitsaajan pätevyystodistuksia. Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston työnhakijoille.

Tavoite
Tavoitteena on kehittää ja laajentaa hitsausosaamista sekä samalla suorittaa hitsaajan pätevyyskokeita (ei PED), jotta saadaan riittävä ammatillinen osaaminen työllistyä hitsausalan työtehtäviin.

Aikataulu ja toteutus
Koulutus toteutetaan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaisesti, josta sovitaan koulutuksen alussa. Koulutuksen kesto määräytyy yksilöllisesti opiskelijan kehittymistarpeen perusteella, enintään 120 opiskelupäivää.

Koulutuksessa käytetään IIW:n (International Institute of Welding) tutkintoja ja koulutusohjelmia. Puikko-, MIG/MAG- ja TIG -hitsausosissa hitsausnäytöt annetaan kansainvälisten hitsaajatutkintojen vaatimusten mukaisesti:
Pienahitsaaja (IFW = International Fillet Welder)
Levyhitsaaja (IPW = International Plate Welder)
Putkihitsaaja (ITW = International Tube Welder)

Koulutuksessa on mahdollista suorittaa/päivittää tulityö- ja työturvallisuuskortti. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksuton.

Puikkohitsaus ja MIG/MAG-hitsaus sekä TIG-hitsaus
Kaikilla menetelmillä erikseen pienahitsaus-, levyhitsaus- ja putkihitsaustasot.
-Hitsausohjeiden luenta
-Perusaineiden hitsattavuus ja lämmön käyttö hitsauksessa
-Hitsausjärjestys ja muodonmuutokset
-Hitsauskiinnittimet
-Silloittaminen
-Monipalkohitsaus
-Juuren hitsaus
-Hitsausvirheet, laatuvaatimusten tuntemus ja laadun hallinta
-Ruostumattomien terästen hitsauksen erityispiirteet
-Alumiinien hitsauksen erityispiirteet (vain TIG-hitsauksessa)

Pätevyyskokeet
-Puikkohitsausprosessin (111) hallinta ja pätevyyskokeet
-MAG-hitsausprosessin (135 ja 136) hallinta ja pätevyyskokeet
-MIG-hitsausprosessin (131) hallinta ja pätevyyskokeet
-TIG-hitsausprosessin (141) hallinta ja pätevyyskokeet

Hitsaajan ammattitekniikka
Kansainvälisten hitsaajatutkintoihin kuuluvien teoriamoduulien A, B, C, SA, SM, ST, PSS ja PAL mukainen teoreettinen tietämys.

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan alla olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti kaikilta osin ja perustele koulutustarpeesi. Valintapäätös perustuu hakemuksessa ilmoittamiisi tietoihin ja tarvittaessa kouluttajan haastatteluun.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa tyomarkkinatori.fi: Oma asiointi – Kaikki asiointi – työvoimakoulutus. Huomioithan, että koulutushakemus on sitova. Hakemuksen perumisella tai mahdolliseen valintahaastatteluun osallistumatta jättämisellä ilman pätevää syytä saattaa olla vaikutusta työttömyysturvaoikeuteen.

Huom. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta huolehdithan, että TE-toimistossa on laadittu työllistymisohjelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Tiedustelut
Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Länsirannikon Koulutus Oy, WinNova, Teemu Valkama 044 455 8184
Koulutukseen haku ja koulutusaikaiset etuudet:
- Satakunnan TE-toimisto, Olli Kivelä 0295 045 067
- TE-palveluiden koulutusneuvonta: 0295 020 702