Kone- ja tuotantotekniikan tutkintokoulutus Pori

Kone- ja tuotantotekniikan tutkintokoulutus Pori

OTA ENSIN YHTEYTTÄ KOULUTTAJAAN. Levy- ja hitsausala Jorma Humisto 044 455 8214, Koneistusala Ari Haukijärvi 044 455 7860

Tässä koulutuksessa voi suorittaa tutkinnon osia seuraavista tutkinnoista:
- Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto
- Tuotantotekniikan ammattitutkinto

Työvoimakoulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston työnhakijoille. Mikäli hakijan äidinkieli on muu kuin suomi, on kielitaitovaatimuksena vähintään A2.2 kaikien neljän osa-alueen osalta.

Kohderyhmä
Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto on tarkoitettu kone- ja metallialasta kiinnostuneille henkilöille, joilla ei ole aiempaa alan koulutusta tai kokemusta.
Tuotantotekniikan ammattiitutkinto on tarkoitettu henkilöille, joilla on alan peruskoulutus tai työelämästä hankitut vastaavat taidot. Alan työkokemus katsotaan eduksi.

Tavoite
Tutkintokoulutuksen tavoitteena on vastata alueen yritysten työvoimatarpeisiin ja tarjota tarvittavaa osaamista kone- ja metallialan työtehtäviin työllistymiseksi. Ammatillista osaamista hankitaan suorittamalla valitun tutkinnon osia tai tarvittaessa koko tutkinto, mikäli työllistyminen sitä edellyttää.

Aikataulu ja toteutus
Koulutus toteutetaan tutkinnon osittain työllistymistä tukevan, henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaisesti, josta sovitaan koulutuksen alussa. Koulutuksen kesto määräytyy yksilöllisesti opiskelijan oppimisen ja aikaisemman osaamisen sekä valitun tutkinnon ja osaamisalan perusteella. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksuton.

Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto:
Tuotantotekniikan osaamisala
- Koneistaja
- Levyseppähitsaaja
Asennuksen ja automaation osaamisala
- Koneasentaja
- Koneautomaatioasentaja
Tutkinnon perusteet: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammatillinen/3855075/tiedot

Tuotantotekniikan ammattitutkinto:
- Levy- ja hitsaustekniikan osaamisala
- Koneistuksen osaamisala
Tutkinnon perusteet: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammatillinen/4540520/tiedot

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan alla olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti kaikilta osin ja perustele koulutustarpeesi. Valintapäätös perustuu hakemuksessa ilmoittamiisi tietoihin ja kouluttajan haastatteluun.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa: tyomarkkinatori.fi: Oma asiointi – Kaikki asiointi – työvoimakoulutus. Huomioithan, että koulutushakemus on sitova. Hakemuksen perumisella tai valintahaastatteluun osallistumatta jättämisellä ilman pätevää syytä saattaa olla vaikutusta työttömyysturvaoikeuteen.

Huom. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta huolehdithan, että TE-toimistossa on laadittu työllistymisohjelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Tiedustelut
Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Länsirannikon Koulutus Oy, WinNova, Jorma Humisto Levy- ja hitsausala, 044 455 8214, jorma.humisto@winnova.fi, Ari Haukijärvi Koneistusala, 044 455 7860, ari.haukijarvi@winnova.fi.

Koulutukseen haku ja koulutusaikaiset etuudet:
- Satakunnan TE-toimisto, Olli Kivelä 0295 045 067, olli.kivela@te-toimisto.fi
- TE-palveluiden koulutusneuvonta: 0295 020 702