Korjausrakentaja

Korjausrakentaja

Koulutuksen tavoitteena on, että pystyt koulutuksen jälkeen työskentelemään monipuolisesti erilaisissa korjausrakentajan-/purkutöissä työtekijänä tai yrittäjänä. Koulutuksen aikana suoritat rakennusalan perustutkinnosta (talonrakentaja) tutkinnon osia jotka tukevat em. työtehtäviä. Sinulle laaditaan henkilökohtainen opiskelun kehittämissuunnitelma, jossa huomioidaan aikaisempi työkokemus ja osaaminen.

Olethan työtön tai työttömyysuhan alainen, ensisijaisesti 20 vuotta täyttänyt, jonka työnhaku on voimassa? Olethan kiinnostunut talonrakennusalan työstä ja valmis työskentelemään alan fyysisesti vaativissa töissä? Aikaisempi kokemus alalta on eduksi, muttei vaatimus. Hae mukaan ja paranna työllistymismahdollisuuksiasi.

Kielitaitovaatimus koulutukseen on A2.2.

Sisällöt
Koulutus sisältää henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaisesti opiskelua lähiopetuksena oppilaitoksessa, ammatillista opiskelua oppilaitoksen rakennustyömailla sekä opiskelua alan yrityksissä koulutussopimuksella. Hoksissa määritelllään jokaiselle työllistymistä tukeva polku.

Opiskeltavia osa-alueita mm
-Rakennustyömaalla toimiminen
-Korjausrakentaminen
-Purkutyöt
-Sisävalmistusvaiheen kirvestyöt
-Laatoitus
Työturvakortti ja tulityökorttikoulutukset sekä hätäensiapukoulutus

Rakennusalan perustutkintoon (koko tutkinto), talonrakennuksen osaamisala pääset tutustumaan:

Koulutusaika on 6.9.2023-31.5.2024. Koulutus on kokoaikaista opiskelua. Teoriaopinnot tapahtuvat ma – pe klo 8.00 – 15.00, osoitteessa Professorintie 5, 28600 Pori. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Koulutukseen haku
Haethan koulutukseen 14.8.2023 mennessä tämän ilmoituksen alaosassa olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti ja perustele koulutustarpeesi. Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Valintahaastattelupäivä on 23.8.2023, paikka ilmoitetaan kutsussa. Valinta näkyy heti haastattelua seuraavana päivänä Oma Asioinnissa. Lisäksi TE-toimisto lähettää valinnoista tiedon postitse.

Oppilasvalinta:
Voit seurata hakemuksesi tilannetta reaaliaikaisesti ja tarkistaa haastatteluaikasi sekä valintatietosi osoitteessa tyomarkkinatori.fi / oma-asiointi —> koulutushakemukseni tilanne. Näin saat nopeasti tiedon tilanteestasi koulutushaun kannalta mm. näet mahdollisen esivalintaan liittyvän haastattelukutsun.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §). Huom. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta sinun tulee huolehtia, että TE-toimistossa on laadittu työllistymissuunnitelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Länsirannikon Koulutus Oy, Winnova, Pekka Kivioja, puh. 044 455 8236 , pekka.kivioja@winnova.fi
- Hakupalvelut, 044 455 8500, hakupalvelut@winnova.fi

Koulutushaku, koulutusajan etuudet:
- Satakunnan TE-toimisto, Noora Häyhtiö, 0295 045 103, noora.hayhtio@te-toimisto.fi
- Tietoa työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai nettisivuilta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta, jossa chat-palvelu ma-pe 9-16. Huolehdithan, että TE-toimistossa on tehty työllistymissuunnitelma koulutukseen liittyen varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta.

www.kela.fi (työmarkkinatuki ja peruspäiväraha)
www.tyj.fi (ansiosidonnainen päiväraha)

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy