Maarakennusalan koulutus, maarakennuskoneen kuljettaja

Maarakennusalan koulutus, maarakennuskoneen kuljettaja

Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija pystyy koulutuksen jälkeen työskentelemään monialaisesti maarakennuskoneenkuljettajana. Koulutuksessa otetaan huomioon opiskelijan henkilökohtainen osaaminen ja työkokemus. Koulutuksen aikana opiskelijalla on mahdollisuus päivittää henkilöauton ajokortti kuorma-autokortiksi (C-kortti), sekä suorittaa kuljetusalan perustason ammattipätevyys.

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita maarakennusalan monipuolisista töistä. Hakijoilla pitää olla vähintään B-ajokortti.

HAKUAIKAA JATKETTU.

Koulutus toteutetaan päiväopiskeluna Porin alueella, ma-pe 8.00 – 15.00. Koulutukseen sisältyy myös verkko-opintoja.

Opetusohjelma on laadittu rakennusalan perustutkinnon tutkintorakenteen mukaiseksi.

Tutkinnon pakolliset osat:

Rakennustyömaalla toimiminen, 25 osp

Maarakennuskoneiden kuljettajana toimiminen, 30 osp

Tutkinnon valinnaiset osat, (joista on valittava 4 tai 5, osien laajuudesta riippuen):

Rakennuksen pohjatyöt, 30 osp

Maarakennuskoneiden 3D-?ohjaus, 30 osp

Maa-ainesten kuljetus maantieliikenteessä, 20 osp

Liikenneväylien pohjatyöt, 15 osp

Maarakennuskoneen käyttö, konetyyppi 1, 15 osp

Maarakennuskoneen käyttö, konetyyppi 2, 15 osp

Maarakennuskoneen huolto, 15 osp

Liikennealueiden hoitokoneiden käyttö kesällä, 15 osp

Liikennealueiden hoitokoneiden käyttö talvella, 15 osp

Kuljetusalan perustason ammattipätevyys, 10 osp

Yhteiset tutkinnon osat:

Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen, 11 osp

Matemaattis-?luonnontieteellinen osaaminen, 6 osp

Yhteiskunta- ja työelämäosaaminen, 9 osp

Kortit ja lisäopinnot:

Tieturva 1

Työturvallisuus

Ensiavun perusosa ja syventävä osa

Vesihygienia

Tulityö

Mahdollisuus korottaa ajokorttiluokka B:stä C:hen

Työssäoppiminen:

Työssäoppimisjakso suoritetaan hyväksytyissä yrityksissä HOKSin mukaan, kesto on n. 3-5 kk. Työssäoppimispaikka haetaan opettajan ohjauksella niin, että opiskelijan sekä työpaikan yhteiset tavoitteet täyttyvät. Tavoitteena on työllistyminen.

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan 7.9.2023 mennessä tämän ilmoituksen alaosassa olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta. Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Haastattelut ovat 15.9.2023 tai 18.9.2023
.. Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi: Oma asiointi – Kaikki asiointi – työvoimakoulutus. .

HUOM: Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta sinun tulee huolehtia, että TE-toimistossa on laadittu työllistymisohjelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Tiedustelut
Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Ari Granroth: 044 455 8242, ari.granroth@winnova.fi
- Juha Haanpää; 044 455 8227, juha.haanpaa@winnova.fi
- Hakupalvelut, 044 455 8500, hakupalvelut@winnova.fi

Koulutushaku, koulutusajan etuudet:
- Satakunnan TE-toimisto, Olli Kivelä: 0295 045 067, oll.kivela@te-toimisto.fi
- TE-toimiston koulutusneuvonta: 0295 020 702

Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko järjestetään 11.-15.9.23. Sen aikana on tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Onko sinulla kysyttävää työvoimakoulutuksiin liittyen? Mitä koulutuksia on tulossa hakuun, miten niihin haetaan ja kuinka hyvin ne työllistävät? Tervetuloa tapamaan työvoimakoulutusvirkailijoita 14.9.23 klo 13-15 Poriin, Teljänkatu 5, 3. kerros.
Kaikki tapahtumat näet kartasta: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1RM6jxDhxalMXkx1y-3dJqExxUrUd1cQ&ll=62.807024978033695%2C23.527681599999973&z=6

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy
  • TE-toimisto: Satakunnan TE-toimisto, Pori