Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan startti

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan startti

KOULUTUS PERUTTU VÄHÄISEN HAKIJAMÄÄRÄN VUOKSI

Oletko kiinnostunut puhtaus- ja kiinteistöpalvelualasta, mutta et ole uskaltanut kokeilla? Onko toiveenasi tehdä töitä puhtaus- tai toimitilapalvelujen parissa? Vai kenties kiinteistönhoidon tehtävien parissa?

Nyt on auennut upea tilaisuus päästä tutustumaan mitä työskentely ja opiskelu puhtaus- ja kiinteispalvelualalla tarkoittaa. Puhtaus- ja kiinteistöpalveluala tarjoaa monipuolisia työtehtäviä ja erinomaiset työllistymismahdollisuudet. Koulutusaikana opiskelijalla on mahdollisuus tutustua kaikkiin puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan eri osaamisaloihin eli kiinteistönhoitoon, toimitilahuoltoon ja kotityöpalveluihin.

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan startin aikana saadaan näkökulmia tämän päivän työmarkkinoihin, tutustutaan opiskeluun ja puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan tarjoamiin mahdollisuuksiin. Opiskelijat opettelevat alan perustaitoja tekemällä ja perehtymällä alan työtehtäviin sekä oppilaitoksessa että alan erilaisissa työpaikoissa.

Opiskelu on monipuolista ja käytännönläheistä ja koulutusaikana tutustutaan alan monipuolisiin työtehtäviin ja työskentelyyn erilaisissa toimintaympäristöissä. Koulutuksen aikana tutustutaan lisäksi alan koulutusvaihtoehtoihin ja haetaan varmuutta omaan päätöksentekoon hakeutua alan opintoihin.

Opiskelijalla on mahdollisuus kokeilla omaa osaamistaan sekä soveltuvuuttaan alalle. Oppimisympäristönä toimii oppilaitoksen tilat ja käytännön työtehtäviin tutustutaan myös alan erilaisissa työpaikoissa.

Opiskelija oppii omavalvonnan ja aseptiikan perusteet ja suorittaa opiskelun aikana myös:
· EA 1 -koulutuksen
· Työturvallisuuskorttikoulutuksen

Koulutukseen kuuluu perehdyttämisjakso, jonka aikana selvitellään opiskelijan opiskeluvalmiuksia ja tunnistetaan opiskelijan aiempi osaaminen. Opiskelija saa perustietoa mm. kiinteistön yleishoidosta ja ulkoalueiden hoidosta, pienkoneiden perushuollosta, erilaisista pintamateriaaleista, siivoustekniikoista, -välineistä, -aineista ja -koneista. Näihin tutustutaan teoriassa ja käytännössä.

Jokaiselle opiskelijalle tehdään oma henkilökohtainen kehittämissuunnitelma ammatinvalintaan ja ammatilliseen koulutukseen. Opiskelija saa ohjausta koulutuksen aikana, joka tukee mahdollisimman hyvin opiskelijan työllistymismahdollisuuksia jatkossa. Koulutuksen tavoitteena on jatkosuunnitelma puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammatilliseen koulutukseen tai opiskelijan työllistyminen puhtaus- tai kiinteistöpalvelualalle.

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan 31.7.203 mennessä tämän ilmoituksen alaosassa olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti kaikilta osin ja perustele koulutustarpeesi. Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Valintahaastattelupäivä on 8.8.2023, Winnovan tiloissa; Tiedepuisto 3, Pori. Valinta näkyy heti haastattelua seuraavana päivänä Oma Asioinnissa. Lisäksi TE-toimisto lähettää valinnoista tiedon postitse.

Oppilasvalinta:
Voit seurata hakemuksesi tilannetta reaaliaikaisesti ja tarkistaa haastatteluaikasi sekä valintatietosi osoitteessa tyomarkkinatori.fi / oma-asiointi —> koulutushakemukseni tilanne. Näin saat nopeasti tiedon tilanteestasi koulutushaun kannalta mm. näet mahdollisen esivalintaan liittyvän haastattelukutsun.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §). Huom. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta sinun tulee huolehtia, että TE-toimistossa on laadittu työllistymissuunnitelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille, 20-vuotta täyttäneille Satakunnan TE-toimiston tai Porin seudun työllisyyden kuntakokeilun työnhakijoille, joiden työnhaku on voimassa, ja jotka ovat kiinnostunteet tutustumaan ja saamaan alavarmistusta puhtaus- ja kiinteistöalasta.

Pääset tutustumaan koulutukseen lisää viime vuonna pidetystä TE-live-lähetyksen tallenteesta. Pääset tallenteeseen tästä linkistä https://te-live.fi/lahetykset/5-9_Xgu2T.

Tiedustelut
Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Länsirannikon Koulutus Oy, Winnova, Merja Sularanta, puh. 044 455 8290, merja.sularanta@winnova.fi
- Hakupalvelut, 044 455 8500, hakupalvelut@winnova.fi

Koulutushaku, koulutusajan etuudet:
- TE-toimiston koulutusneuvonta: 0295 020 702
- Satakunnan TE-toimisto Noora Häyhtiö, 0295 045 103, noora.hayhtio@te-toimisto.fi

Tietoa työvoimakoulutuksesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saa puhelimitse p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15 tai www.facebook.com/koulutusneuvonta tai nettisivuilta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta, jossa chat-palvelu ma-pe 9-16. Huolehdithan, että TE-toimistossa on tehty työllistymissuunnitelma koulutukseen liittyen varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta.

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy
  • TE-toimisto: Satakunnan TE-toimisto, Pori