Päivitä kokin koulutuksesi

Päivitä kokin koulutuksesi

Tule täydentämään ja päivittämään osaamistasi ajankohtaisilla trendeillä ja laajentamaan taitojasi erityisesti kasvisruokien valmistuksessa.

Mikäli nautit ruoanvalmistuksesta, asiakaspalvelusta ja vaihtelevasta työstä tämä koulutus on sinulle. Opit valmistamaan maukasta, ravitsevaa ja terveellistä ruokaa huomioiden erityisruokavaliot.

Koulutuksen suoritettuasi osaat toimia laatu-, kustannus- ja asiakaspalvelutietoisesti ravintola- ja catering-alan erilaisissa tehtävissä. Ravintola- ja catering-ala tarjoaa laaja-alaisesti ja monipuolisesti erilaisia työtehtäviä erilaisissa toimintaympäristöissä esim. ravintoloissa, suurkeittiöissä, kahviloissa ja tapahtumissa.

KOULUTUS PERUTTU VÄHÄISEN HAKIJAMÄÄRÄN VUOKSI.

Koulutuksen aikana sinulla on mahdollisuus suorittaa tutkinnon osa Ruokapalvelujen ammattitutkinnosta, Kasvisruokien valmistaminen 40 osp.

Koulutuksen jälkeen sinulla on mahdollisuus jatkaa suorittamaan koko kokin tutkinto ja työllistyä erilaisiin ravintoloihin tai suurkeittiöihin. Tavoitteena on, että työllistyt koulutuksen jälkeen ravintola- ja catering-alan tehtäviin tai saat valmiudet suorittaa tutkinto loppuun esim. oppisopimuksella.
Opetus tapahtuu suomen kielellä.

Koulutus soveltuu ravintola- ja catering-alasta kiinnostuneille tai alalla jo työskennelleille yli 20 vuotiaille te-toimiston asiakkaille.

SISÄLTÖ:

Koulutukseen kuuluu teoriaa ja käytännön keittiötyöskentelyä koulun opetuskeittiöissä ja opetusravintolassa sekä työssäoppimisjakso
ammattikeittiössä.

Tutkinnonosa: Kasvisruokien valmistaminen 40 osp
·Suunnittelee työtehtävänsä kasvisruokien valmistuksessa
·Toimii kokkina ja työryhmän jäsenenä kasvisruokien valmistuksessa
·Toimii työyhteisössä sekä kehittää osaamistaan ja yhteistyötä

- Ruoanvalmistusmenetelmien kertaaminen
- Eri sesonkien raaka-aineet
- Raaka-aineiden hankintakanavat ja -tavat (tutustumiskäynnit, sienet, marjat, yrtit keräily)
- Ostojen suunnittelu ja tavaratilausten tekeminen
- Eri kasvisruokavaliot
- Ruokaohjeiden laadinta ja ravitsemussuositukset, tuotannonohjausjärjestelmää hyödyntäen
- Alan työlainsäädäntö ja työehtosopimukset (liiton kouluttaja)
- Palautteen antaminen ja vastaanotto (yhteistyö yritysten kanssa)
- Ajankohtaiset trendit ruokamaailmassa

16.10-17.11.2023 koululla, 20.11.2023- 8.2.2024 työelämässä, 9.2.2023 koululla.

KOULUTUKSEEN HAKU

Koulutukseen hakeudutaan Internetin kautta tämän sivun alaosassa olevalla painikkeella “hae tähän koulutukseen” 24.9.2023 mennessä. Koulutukseen valinta perustuu hakemuksessa esitettyihin tietoihin ja haastatteluun, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja miten tämä edistää työllistymistäsi.

Esivalinta on 25.9.2023, jonka perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Haastattelupäivät Winnovassa ovat 4.-5.10.2023. Lopullinen valinta on 5.10.2023.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta Oma asiointi -palvelussa osoitteessa tyomarkkinatori.fi (Oma asiointi – kaikki asiointi – työvoimakoulutus). Huolehdi, että TE-toimistossa on tehty työllistymissuunnitelma varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta. Koulutushakemus on sitova, sitä ei voi perua ilman pätevää syytä.

LISÄTIETOA

Winnova: Maija Airio p 0444557788, maija.airio@winnova.fi

TE-palvelut: Koulutusneuvonta 0295 020 702
Hannele Seppä 0295045057, hannele.seppa@te-toimisto.fi

Lisäksi TE-toimisto lähettää valinnoista tiedon postitse.
  • Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy
  • TE-toimisto: Satakunnan TE-toimisto, Pori