Tutustu Metallialaan Pori

Tutustu Metallialaan Pori

• Koulutus alkaa: Sopimuksen mukaan

ENNEN HAKEUTUMISTA OTA YHTEYTTÄ KOULUTTAJAAN, Winnova Jorma Humisto p. 044 455 8214.

Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka haluavat tutustua kone- ja tuotantotekniikkaan ja joita kiinnostaa alalle työllistyminen.
Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston työnhakijoille.

Tavoite
Tavoitteena on tutustuttaa opiskelija kone- ja metallialan monipuolisiin työtehtäviin sekä selvittää hänen työllistymistään edistävät jatko-opinto- tai oppisopimusmahdollisuudet. Koulutuksen jälkeen on mahdollista jatkaa muissa alan koulutuskokonaisuuksissa omien kykyjen ja kiinnostuksen mukaan.

Aikataulu ja toteutus
Koulutuksessa tutustutaan kone- ja metalliteollisuuden erilaisiin työvälineisiin sekä koneisiin ja laitteisiin ja opetellaan eri valmistusmenetelmien perusteita. Koulutuksen aikana vieraillaan myös alueen työpaikoissa ja tutustutaan toimialan ammatteihin ja työtehtäviin. Koulutuksen kesto 20 opiskelupäivää.
Koulutuksessa on mahdollista suorittaa/päivittää työturvallisuus- ja tulityökortti. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksuton.

Kone- ja metallialaan perehtyminen
-Kone- ja metalliteollisuuden esittely
-Metallialan ammatit ja työpaikat
-Työpaikkavierailut

Alan työtehtäviin perehtyminen
Tutustutaan seuraaviin kone- ja metallialan osa-alueisiin:
-Materiaalit ja työpiirustukset
-Hitsaus- ja levytyöt
-Koneistustyöt
-Koneenasennus
-Robotiikka

Ohjattu työsaliharjoittelu
-Perehdytään alan tuotantomenetelmiin, koneisiin ja laitteisiin sekä valmistusprosesseihin
-Tehdään harjoitustöitä hyödyntäen eri menetelmiä sekä koneita ja laitteita ohjatusti ja itsenäisesti
-Mahdollisuus ammattitaidon arviointiin

Henkilökohtainen ohjaus
-Koulutuksen tavoitteet ja järjestelyt
-Alan tutkinnot ja kouluttautumismahdollisuudet
-Henkilökohtainen ohjaus

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan alla olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti kaikilta osin ja perustele koulutustarpeesi. Valintapäätös perustuu hakemuksessa ilmoittamiisi tietoihin ja tarvittaessa kouluttajan haastatteluun.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa: tyomarkkinatori.fi: Oma asiointi – Kaikki asiointi – työvoimakoulutus. Huomioithan, että koulutushakemus on sitova. Hakemuksen perumisella tai valintahaastatteluun osallistumatta jättämisellä ilman pätevää syytä saattaa olla vaikutusta työttömyysturvaoikeuteen.

Huom. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta huolehdithan, että TE-toimistossa on laadittu työllistymisohjelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Tiedustelut
Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Länsirannikon Koulutus Oy, WinNova, Jorma Humisto, 044 455 8214, jorma.humisto@winnova.fi

Koulutukseen haku ja koulutusaikaiset etuudet:
- Satakunnan TE-toimisto, Olli Kivelä 0295 045 067, olli.kivela@te-toimisto.fi
- TE-palveluiden koulutusneuvonta: 0295 020 702