Työelämän digitaidot haltuun

Työelämän digitaidot haltuun

Kehity liiketoiminnan osaajaksi!

Päivitä osaamistasi koulutuksella, jonka avulla voit parantaa ammatillista osaamistasi työelämän tarpeita vastaavaksi.
Hae koulutukseen jos omaat myynnin, markkinoinnin, toimistoalan tai taloushallinnon koulutuksen ja /tai soveltuvan työkokemuksen tai vastaavat taidot.

Koulutuksen tutkintokielenä on suomi, joka edellyttää sujuvaa suullista ja kirjallista suomen kielen hallintaa. (vähintään taso B1.1)

KOULUTUKSEN TOTEUTUS JA SISÄLTÖ

Koulutuksessa kehityt liiketoiminnan moninaisissa tehtävissä ja suoritat halutessasi Liiketoiminnan ammattitutkinnosta yhden tutkinnon osan, Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen. Saat vankan perustan liiketoiminnan eri osa-alueista ja siten mahdollisuuden uusiin työmahdollisuuksiin.

Koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna.

Koulutus sisältää lähiopiskelua oppilaitoksessa ja työelämässä oppimista. Ensimmäiset kuusi viikkoa opiskellaan lähiopetuksessa WinNovassa. Tämän jälkeen siirrytään työssäoppimisjaksolle. Työpaikalla tukenasi on työpaikkaohjaaja, lisäksi jakso sisältää yhteisiä ohjauskeskusteluja oppilaan, opettajan ja työpaikkaohjaajan kesken.

Sinun kannattaa jo ennalta hakea sopivaa työharjoittelupaikkaa. Saat tukea harjoittelupaikan etsinnässä myös kouluttajalta koulutuksen alkuvaiheessa.

Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen -tutkinnon osa sisältää mm.:

·tieto- ja viestintätekniikka (mm. Word, Excel, Power Point, O 365)
·digitaaliset palvelut (erilaiset sovellukset)
·työelämän viestintä (vuorovaikutus, kirjallinen viestintä)
·liiketoiminnan strategia ja toimintamallit

KOULUTUKSEEN HAKEMINEN

Hae koulutukseen 1.10.2023 mennessä alla olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti ja perustele koulutustarpeesi. Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Haastattelut pidetään 16. tai 17.10.2023. Valinta tehdään 17.10.2023.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta Oma asiointi -palvelussa osoitteessa tyomarkkinatori.fi (Oma asiointi – kaikki asiointi – työvoimakoulutus). Näin saat tiedon heti tilanteestasi koulutushaussa. Lisäksi TE-toimisto lähettää valinnoista tiedon postitse.. Huomioithan, että koulutushakemus on sitova. Hakemuksen perumisella tai valintatilaisuuteen saapumatta jättämisellä ilman pätevää syytä saattaa olla vaikutusta työttömyysturvaoikeuteen.

Koulutus on työvoimakoulutusta, jonka ensisijaisena kohderyhmänä ovat 20 vuotta täyttäneet työttömät ja työttömyysuhan alaiset henkilöt. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta huolehdithan, että TE-toimistossa on laadittu työllistymissuunnitelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

LISÄTIETOA

Koulutuksen aikaisista opintososiaalisista etuuksista saat tietoa Työlinjan koulutusneuvontapuhelimesta 0295 020 702.
www.kela.fi (työmarkkinatuki ja peruspäiväraha)
www.tyj.fi (ansiosidonnainen päiväraha)

Koulutuksen sisällöstä kouluttaja Paula Aaltonen, puh. 044 455 8311, paula.aaltonen@winnova.fi
Koulutukseen hakemisesta: Satakunnan TE-toimisto, Hannele Seppä, puh 0295045057, hannele.seppa@te-toimisto.fi