Työturvallisuuskorttikoulutus

Työturvallisuuskorttikoulutus

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille, ensisijaisesti 20 vuotta täyttäneille TE-toimiston asiakkaille, joilla on tiedossa työpaikka koulutuksen suoritettuaan. Harkinnan mukaan koulutukseen voidaan hyväksyä myös työkokeiluun menevä henkilö, jos kyseinen kortti tarvitaan työkokeilussa. Koulutuspaikat on tarkoitettu ensisijaisesti Satakunnan TE-toimiston työnhakijoille.

Huom.
Koulutushakemuksesta on käytävä ilmi tuleva työpaikka tai työkokeilupaikka, jossa kyseistä korttikoulutusta tarvitaan. Puutteelliset hakemukset hylätään.

Haku päättyy 9.8.2023, koulutuspäivä on 18.8.2023

Koulutuspäiviin ja koulutuksen toteutustapaan saattaa tulla muutoksia koulutuksen järjestäjän toimesta; oppilaitos vahvistaa koulutusajankohdan ja ilmoittaa tarkemmat tiedot koulutukseen hyväksytyille sähköpostitse. TE-toimisto ilmoittaa valintapäätöksestä kirjeitse tai tekstiviestillä.

Työturvallisuuskorttikoulutuksen suorittaneella on perustiedot yhteisen työpaikan yhteistoiminnasta sekä yleisistä vaaroista ja kuormitustekijöistä. Työturvallisuuskortin saaminen edellyttää koulutuksen hyväksyttyä suorittamista. Koulutus on yhden päivän mittainen (8h) ja siihen sisältyy kirjallinen koe. Kortti on voimassa viisi vuotta.

Korttimenettely on laadittu ennen kaikkea teollisuuden yhteisille työpaikoille, mutta se soveltuu myös rakennusalalle, julkiselle sektorille, telakoille jne. Koulutuksen toteutuksesta vastaa turvallisuuskortin kouluttajakoulutuksen suorittanut kurssinjohtaja.

Koulutukseen kuuluvat seuraavat aihealueet:

Nolla tapaturmaa -periaate
Työpaikan työturvallisuusvastuut- ja velvollisuudet
Yhteinen työpaikka ja sen toimijat
Työpaikan vaarat ja kuormitustekijät sekä niiden tunnistaminen
Onnettomuustilanteessa toimiminen
Tentti, palaute ja koulutuksen päättäminen

Työturvallisuuskorttikoulutus ja testi järjestetään Porissa, Tiedepuisto 3, auditorio klo 8-16

Tiedustelut
- Länsirannikon Koulutus Oy, WinNova: Koulutuspalvelusihteeri Jaana Laitila 044 4557308
- Satakunnan TE-toimisto, Hannele Seppä, 0295045057 (valintapäätökset ja koulutuksen aikaiset etuudet)

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy