Vartijan peruskoulutus

Vartijan peruskoulutus

Työtilanne alalla
Vartiointialan kasvu Satakunnan alueella on avannut runsaasti mahdollisuuksia työllistyä vartijan työtehtäviin. Vartijan tehtäväkenttä on monipuolinen ja sisältää tehtävistä ja kohteesta riippuen erilaisia asiakaspalvelu-, valvonta- ja vahtimestaritehtäviä. Työllistymisen edellytyksenä on hyväksytysti suoritettu vartijakoulutus, nuhteeton tausta, asiakaspalveluhenkisyys ja kiinnostus tehdä työtä turvallisuusalalla.

Kohderyhmä
Koulutus soveltuu henkilöille, jotka pitävät asiakaspalvelusta ja haluavat työskennellä ihmisten kanssa. Sinusta voi tulla hyvä turvallisuusalan ammattilainen, mikäli taustasi on kunnossa ja kykenet huomaavaiseen sekä luottamukselliseen asiakaspalveluun. Suomen kielen kielitaitovaatimus on B1.2.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti 20 vuotta täyttäneille TE-toimiston asiakkaille.

Vartijakoulutus antaa hyvät tiedolliset ja taidolliset valmiudet toimia vartijan työtehtävissä. Koulutuksessa suoritetaan vartijan työssä tarvittavat kortti- sekä voimankäyttövälinekoulutukset, joiden lisäksi koulutus sisältää työharjoittelua. Koulutus soveltuu erinomaisesti täydentämään myös muuta ammatillista osaamista, esim. myynti-, kiinteistöhuolto- ja vahtimestaritehtävistä kokemusta omaaville henkilöille turvallisuuden monipuolinen osaaminen luo uusia mahdollisuuksia työelämään. Koulutus on myös erinomainen mahdollisuus päivittää vanhentuneet korttikoulutukset. Koulutuksessa suoritetaan Turvallisuusalan ammattitutkinnosta Vartijan koulutus -tutkinnon osa.

Koulutuksen sisältö:
- Vartijan koulutus, 20 pv
- OC-koulutus, 2 pv
- Työturvallisuuskoulutus, 1 pv
- Tulityökoulutus, 1 pv
- Ensiapukoulutus, 1 pv
- Työharjoittelu alan yrityksissä, 18 pv
- Koulutus yhteensä: 43 pv

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan 26.10.2023 mennessä tämän ilmoituksen alaosassa olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti ja perustele koulutustarpeesi. Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Haastattelut pidetään 8. tai 9.11.2023 Winnovassa, os. Tiedepuisto 3. Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa tyomarkkinatori.fi: Oma asiointi > Kaikki asiointi > työvoimakoulutus.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova. Hakemuksen perumisella tai valintatilaisuuteen saapumatta jättämisellä ilman pätevää syytä saattaa olla vaikutusta työttömyysturvaoikeuteen.

Huom.
Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta sinun tulee huolehtia, että TE-toimistossa on laadittu työllistymissuunnitelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Länsirannikon Koulutus Oy WinNova, Jan-Kristian Rantanen, 044 455 8202, jan-kristian.rantanen@winnova.fi
- Hakupalvelut, 044 455 8500, hakupalvelut@winnova.fi

Koulutushaku, koulutusajan etuudet:
- Satakunnan TE-toimisto, Hannele Seppä 0295045057, hannele.seppa@te-toimisto.fi
- TE-toimiston koulutusneuvonta: 0295 020 702

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy