Kiinteistönhoitajan koulutus

Kiinteistönhoitajan koulutus

• Koulutus alkaa: 21.8.2023

Haluatko töitä kiinteistöalalta?

Haluatko toimia itsenäisesti erilaisissa kiinteistöalan työtehtävissä? Haluatko vaihtelevia työpäiviä ja monipuolisia kiinteistön teknisiä sekä sisä- ja ulkoalueiden työtehtäviä?
Kiinteistönhoitajana työtehtäviisi kuuluu kiinteistön tekniikan tarkkailua, pieniä huolto- ja korjaustöitä sekä piha-alueiden hoitoa. Voit työskennellä kiinteistöhuollon yrityksissä, teollisuus- ja toimistokiinteistöissä sekä asuinkiinteistöissä.

Kiinteistöpalvelualan perustutkinnon suorittaneena osaat toimia kiinteistöpalvelualan työtehtävissä ja asiakaspalvelutilanteissa asiakaskohteen palvelusopimuksen mukaisesti. Kiinteistönhoitajana tarkkailet, huollat ja hoidat kiinteistöjä sekä piha-alueita. Opinnoissasi perehdyt rakennusten lämpö-, vesi ja ilmanvaihtoon. Kiinteistönhoitajana olet itsenäinen, vastuullinen sekä sinulla on hyvät digi- ja asiakaspalvelutaidot.
Koulutus on koko tutkintoon johtava koulutus, mutta opiskelijan kielitaidon tai tavoitteen mukaan opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa osatutkinto.

Tutkinto:

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto Kiinteistönhoidon osaamisala

Tutkintonimike: Kiinteistönhoitaja

Suoritettavan tutkinnon osat ovat:

Asiakaslähtöisten puhtaus- ja kiinteistöpalvelujen tuottaminen 15 osp
Kiinteistön yleishoito ja valvonta 30 osp
Kiinteistöteknisten järjestelmien hoitaminen 30 osp
Ilmanvaihtokoneiden toimintakunnon ylläpito 20 osp
Kiinteistön toimintakunnon arviointi 20 osp
LVV-järjestelmien toimintakunnon ylläpito 20 osp
Työelämän digitaidot 15 osp
Yhteiset tutkinnon osat 35 osp
·Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen
·Matemaatis-luonnontieteellinen osaaminen
·Yhteiskunta- ja työelämäosaaminen

Opetuksen sisältö: Työturvallisuus, asiakaspalvelu, lämpö-, vesi- ja ilmanvaihto- järjestelmien ylläpito ja kiinteistön tekniset järjestelmät, digiosaaminen, ympäristönhoito, ulkoalueiden hoito, työelämätieto ja yhteiset tutkinnonosat.

Koulutukseen sisältyy seuraavat kortit:Hätäensiapu, Tulityökortti, Työturvallisuuskortti, Työhyvinvointikortti ja Kasvinsuojelututkinto

Käytännön toteutus:

Koulutus toteutetaan ajalla 21.8.2023 – 15.11.2024. Koulutus on päätoimista ja opiskelupäivät ovat pääsääntöisesti ma-pe klo: 9 – 15. Koulutukseen kuuluu teoriaopintoja, käytännön työharjoituksia ja työpaikoilla tapahtuvia sisä- ja ulkoalueiden työtehtäviä.

Koulutus tapahtuu Careerian toimipisteessä Porvoossa (os. Ammattitie 1, 06450 PORVOO) sekä yhteistyökumppaneiden kiinteistöissä lähialueilla.

Koulutuksesta noin puolet on työssäoppimista, jonka aikana suoritetaan näytöt. Työssäoppimisjaksot suoritetaan erilaisissa työkohteissa ja työtehtävissä henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti. Työssäoppimisjaksojen päiväkohtaiset työajat sovitaan erikseen työnantajan kanssa.

Loma-ajat:
16. – 22.102023
23.12.2023-7.1.2024
19. – 25.2.2024
1.7. – 28.7.2024
14. – 20.10.2024

Työvoimakoulutus on suunnattu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhanalaisille hakijoille. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Lisätietoja koulutuksista:Pasi Mäkinen p. 040 529 0965 pasi.makinen@careeria.fi

Lisätietoja koulutuksista:www.te-palvelut.fi
www.careeria.fi

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/ (> sanahakuna toimii koulutuksen numero 713136 tai koulutuksen nimi ->Näytä ilmoitukset sivun alareunassa -> klikkaa koulutusta johon olet hakemassa -> valitse Tiedot-välilehti (sivun yläreunassa) -> Hae tähän koulutukseen). Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun. Paperihakemus tulee vahvistaa TE-toimistossa tai kuntakokeilussa koulutuksen hakuaikana.

Esivalinta tehdään koulutushakemusten perusteella, joten ole hyvä ja perustele hakemuksesi huolellisesti. Esivalinnan jälkeen osa hakijoista kutsutaan valintahaastatteluun. Koulutusvalinnat tehdään koulutushakemusten ja valintahaastattelun sekä kielitestin perusteella.

Koulutukseen valitaan 16-18 henkilöä.

Kutsumme kielitestiin kaikki hakijat, joiden äidinkieli ei ole suomi.

Valintakriteerit:

Hakijalta edellytetään

1.Suomen kielen taitoa (Koko tutkinnon suorittamisen edellytyksenä on kielitaito B1. Osatutkinnon suorittamisen edellytyksenä on vähintään kielitaito A2.1.).
2.Vahvaa motivaatiota, palveluasennetta ja kiinnostusta tehtäviin.
3.Fyysistä kuntoa suoriutua kiinteistönhoidon töistä.

Hakuaika päättyy: 3.8.2023
Paperivalinnat: 4.8.2023