Toimitilahuoltaja, Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto

Toimitilahuoltaja, Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto

Työllisty moniosaajaksi puhtauspalvelualalle!

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti TE-toimiston ja kuntakokeilujen työttömille tai työttömyysuhanalaisille
työnhakija-asiakkaille, jotka ovat kiinnostuneet laaja-alaisesta osaamisesta puhtausalan erilaisissa työtehtävissä.
Koulutuksessa saat myös osaamista toimia keittiön perustehtävissä ammattikeittiössä.
Koulutuksen ensisijainen tavoite on työllistyminen ja tavoitteena on myös suorittaa koko tutkinto
(Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto).

Mikäli olet kiinnostunut puhtauspalvelualan tehtävistä ja sinulla on asiakaspalveluhenkisyyttä, riittävä suomen kielen taito,
pystyt fyysiseen, itsenäiseen sekä täsmälliseen työskentelyyn – hae tähän koulutukseen!

Toimitilahuoltaja työskentelee siivous- ja muissa palvelutehtävissä erilaisissa kohteissa kuten esim. koulut, toimistot, myymälätilat, uimahallit, sairaalat, palvelutalot, hotellit.

Opetus- ja tutkintokieli on suomi.
Koulutuksiin valittavilla tulee olla riittävä suullinen ja kirjallinen suomen kielen taito. Jos hakijan äidinkieli on muu kuin suomi,
valituille järjestetään suomen kielen testi. Opiskelija ohjataan suorittamaan tutkinnon osaa, jos suomen kielen taito ei riitä koko tutkinnon suorittamiseen.

Koulutus sisältää lähiopetusta ja työssäoppimista ja opiskelu on päätoimista.
Koulutus toteutetaan pääsääntöisesti päivittäin klo 9.00 – 15.00 Porvoossa Careerian toimipisteessä (Ammattitie 1).
Ruokapalvelun perusteet opetus toteutuu Careerian muissa toimipisteissä Porvoossa.

Koulutuksesta noin puolet on työssäoppimista, jonka aikana suoritetaan näytöt. Työssäoppimisjaksot suoritetaan erilaisissa työkohteissa ja työtehtävissä henkilökohtaisen suunnitelman mukaisesti. Työssäoppimisjaksojen päiväkohtaiset työajat sovitaan erikseen työnantajan kanssa.

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

Koulutuksen alussa jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS),
jossa valitaan suoritettavat tutkinnonosat (180 osp = osaamispistettä).

-Asiakaslähtöisten puhtaus- ja kiinteistöpalveluiden tuottaminen, 15 osp
-Ylläpitosiivouspalvelut, 30 ops
-Perussiivouspalvelut 30, ops
-Koneiden käsittely puhtaus- ja kiinteistöpalvelualalla, 20 ops
-Oppilaitosten ja päiväkotien puhtauspalvelut, 20 osp
-Terveydenhuoltolaitosten puhtauspalvelut, 40 osp
-Vaatteiden ja tekstiilien huoltaminen, 20 osp
-Ruokapalvelujen perusteet, 15 osp
-Yhteiset tutkinnon osat, 35 osp.

Tässä koulutuksessa suoritetaan myös hätäensiapukoulutus.
Ruokapalvelujen perusteet tutkinnon osan valinnut opiskelija suorittaa hygieniapassin.
Koulutuksen aikana on mahdollista saada erillistä tukea esimerkiksi suomen kieleen tai oppimiseen.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:

Esivalinta tehdään hakemusten perusteella, joten ole hyvä ja perustele hakemuksesi huolellisesti. Esivalinnan jälkeen
osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Haastattelut ovat 28.8.2023 ja 29.8.2023 (kielitesti 28.8.2023).

Hae koulutukseen täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa www.tyomarkkinatori ->Henkilöasiakkaat -> Haussa oleva työvoimakoulutus
(-> sanahakuna toimii koulutuksen numero 713177 tai koulutuksen nimi)

Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai sirullista henkilökorttia.

Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ- ja elinkeinotoimistoon tai kuntakokeiluun.

Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on Sinun vahvistettava hakemuksesi TE-toimistossa
ennen hakuajan päättymistä.
Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi -> Oma asiointi -> koulutushakemus.

LISÄTIETOJA koulutuksesta ja sen toteutuksesta antaa Careeriassa Siv Makkonen puh. 040 5941869
(siv.makkonen@careeria.fi).

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15) tai www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Careeria Oy ⧉
  • TE-toimisto: Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto