Ammattistartti

Ammattistartti

Kiinnostaako sinua ammatillinen koulutus, mutta alavalinta kaipaa vahvistusta? Ammattistartin tavoitteena on auttaa selkeyttämään ammatillisia tavoitteitasi sekä edistää työllistymistäsi.

Ammattistartin alussa (ensimmäiset 4 vkoa) kartoitetaan jo olemassa olevaa osaamistasi, opiskeluvalmiuksiasi ja uramahdollisuuksiasi. Kartoitusjakson jälkeen seuraa yksilöllinen ammatillinen opintojakso (kesto max 11 vkoa), jonka aikana sinun on mahdollista tutustua käytännössä eri alojen opiskeluun ja varmistua omasta alatoiveestasi. Ammatilliseen opintojaksoon sisältyy lähiopetusta, työssäoppimista ja etäopiskelua. Ammattistartin aikana jokaiselle osallistujalle pyritään löytämään jatkosuunnitelma ammatilliseen koulutukseen, työssäoppimiseen tai työllistymiseen.

Ammattistartissa mm.
- vieraillaan erilaisilla työpaikoilla
- tutustutaan oppilaitoksen koulutusaloihin
- vietetään tutustumispäiviä eri ammattialoilla

Ammattistartin aikana voit suorittaa esim.
- hygieniapassin
- tulityökortin
- työturvallisuuskortin
- anniskelupassin

Koulutus alkaa 28.8. ja päättyy viimeistään 8.12.23.

Kohderyhmä
Ammattistartti sopii henkilölle, jolla on tarvetta ja halukkuutta ammatilliseen koulutukseen, mutta alavalinta kaipaa selkeyttämistä. Kielitaitotason suomen kielessä tulee olla vähintään A2.2. Ammattistartti on työvoimakoulutusta, joka on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille, ensisijaisesti 20 vuotta täyttäneille TE-toimiston asiakkaille.

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan 15.8.23 mennessä alla olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti kaikilta osin ja perustele koulutustarpeesi. Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Valintahaastattelut pidetään 23.8.23 Winnovan tiloissa; Satamakatu 19, Rauma.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa haastatteluaikasi sekä valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa tyomarkkinatori.fi: Oma asiointi – Kaikki asiointi – työvoimakoulutus. Huomioithan, että koulutushakemus on sitova. Hakemuksen perumisella tai valintatilaisuuteen saapumatta jättämisellä ilman pätevää syytä saattaa olla vaikutusta työttömyysturvaoikeuteen.

Huom. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta huolehdithan, että TE-toimistossa on laadittu työllistymissuunnitelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Katso ammattistarttia käsittelevä TE-live-tallenne osoitteessa https://te-live.fi/lahetykset/TUVOmXcIV.

Tiedustelut
Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Länsirannikon Koulutus Oy, Winnova, Marianne Lehtinen, 044 455 8309, marianne.lehtinen@winnova.fi
- Länsirannikon Koulutus Oy, Winnova, Pirjo Lainio, 044 455 8410, pirjo.lainio@winnova.fi
- Hakupalvelut, 044 455 8500, hakupalvelut@winnova.fi

Koulutushaku, koulutusajan etuudet:
- TE-toimiston koulutusneuvonta: 0295 020 702
- Satakunnan TE-toimisto, Marja Kukkakorpi-Karmisto, 0295 045 081, marja.kukkakorpi-karmisto@te-toimisto.fi

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy
  • TE-toimisto: Satakunnan TE-toimisto, Rauma
  • Lähiosoite: Satamakatu 19
  • Paikkakunta: Rauma, Satakunta