Laitoshuoltaja tai toimitilahuoltaja, Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan at

Laitoshuoltaja tai toimitilahuoltaja, Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan at

• Koulutus alkaa: 6.11.2023

Haluaisitko itsenäisen, vastuullisen ja vaihtelevan työn erilaisissa työkohteissa ja työllistyä nopeasti? Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkintoa arvostetaan sekä ala on hyvin työllistävä. Alan rikkaus on monipuoliset ja vaihtelevat työtehtävät asiakaskohteesta riippuen.

Tutkinnon suorittaneena toimit itsenäisesti erilaisissa puhtausalan asiakaskohteessa. Voit työllistyä julkisen sektorin, kuntien ja kuntayhtymien palvelukseen tai yksityisen sektorin palveluyrityksiin. Asiakaskohteita ovat esim. oppilaitokset, päiväkodit, hotellit, sairaalat, terveyskeskukset, palvelutalot, uimahallit, teollisuus jne.

Tavoite ja kohderyhmä
Opiskelija saa laitoshuoltajan/toimitilahuoltajan työn vaatimat ammatilliset valmiudet sekä mahdollisuuden suorittaa puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinnon. Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille, ensisijaisesti 20 vuotta täyttäneille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutus toteutetaan päiväopiskeluna klo 8:00 – 15:15. Koulutus sisältää teoria-, lähi- ja verkko-opintoja sekä käytännön työn opiskelua oppilaitoksessa ja erilaisissa työpaikoissa.

Katso TE-toimiston tekemä video jossa Noora tutustuu puhtausalaan: https://www.youtube.com/watch?v=fsd83rIDyAM

Katso WinNovan tekemät videot puhtaus- ja kiinteistöpalvelualoille aikoville:

Koulutuksen sisältö: Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan ammattitutkinto, 150 osp

Tutkinnon pakollinen osa:
- Asiakaslähtöisen puhtaus- ja kiinteistöpalvelujen tuottaminen, 15 osp

Osaamisalat (valitaan yksi):
- Laitoshuoltaja 45 osp – Laitoshygieniapalvelut
- Toimitilahuoltaja 45 osp -Ylläpitosiivouspalvelut

Tutkinnon valinnaiset osat (valinnaista muodostetaan 90 osp kokonaisuus):
- Avustaminen ja huolenpito, 30 osp
- Erityiskohteiden siivouspalvelut, 30 osp
- Hotelli- ja majoitustilojen puhtauspalvelut, 30 osp
- Huonekasvien huoltaminen, 15 osp
- Kauppakeskusten ja myymälätilojen puhtauspalvelut, 30 osp
- Kulttuurihistoriallisten kohteiden puhtauspalvelut, 30 osp
- Laitoshuoltopalvelut, 30 osp
- Oppilaitosten ja päiväkotien puhtauspalvelut, 30 osp
- Perussiivouspalvelut, 30 osp
- Rakennussiivouspalvelut, 30 osp
- Tekstiilien huoltaminen, 30 osp
- Teollisuuslaitosten puhtauspalvelut, 30 osp
- Terveydenhuoltotilojen puhtauspalvelut, 30 osp
- Työhön opastaminen, 30 osp
- Työpaikkaohjaajana toimiminen, 30 osp
- Uima-allas ja kylpylätilojen puhtauspalvelut, 30 osp
- Ympäristönhuoltopalvelut, 30 osp

Koulutusaika on: 6.11.2023-20.12.2024. Koulutukseen sisältyvät lomajaksot: 21.12.-29.12.2023 ja 1.7.-26.7.2024.

Kustannukset
Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta.

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan tämän ilmoituksen alaosassa olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen” 22.10.2023 mennessä. Täytä hakemus huolellisesti kaikilta osin ja perustele koulutustarpeesi. Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun. Haastattelut ovat 30.10.2023 Winnovan Steniuksenkadun toimipisteessä. Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa haastatteluaikasi sekä valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi: Oma asiointi – Kaikki asiointi – työvoimakoulutus.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova. Hakemuksen perumisella tai valintatilaisuuteen saapumatta jättämisellä ilman pätevää syytä saattaa olla vaikutusta työttömyysturvaoikeuteen.

Huom. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta sinun tulee huolehtia, että TE-toimistossa on laadittu työllistymisohjelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Tiedustelut
Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Tuula Rintanen, Winnova, 044 4558289, tuula.rintanen@winnova.fi
- Hakupalvelut, 044 455 8500, hakupalvelut@winnova.fi

Koulutushaku, koulutusajan etuudet:
- Satakunnan TE-toimisto, Jaana Vartila, 0295 045 127, jaana.vartila@te-toimisto.fi
- TE-toimiston koulutusneuvonta: 0295 020 702

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy