Levyseppähitsaajan tai koneistajan täydennyskoulutus | Rauma

Levyseppähitsaajan tai koneistajan täydennyskoulutus | Rauma

• Koulutus alkaa: Sopimuksen mukaan

Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu täydennyskoulutukseksi levy- ja hitsaus- tai koneistusalalla toimineille henkilöille, joilla on kone- ja metallialan peruskoulutus tai työelämästä hankitut vastaavat tiedot ja taidot sekä halu kehittää omaa aiempaa osaamistaan. Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille, 20 vuotta täyttäneille TE-toimiston työnhakijoille. Kielitaitosuosituksena suomen kielessä vähintään A2.2 -taso.

Tavoite
Tavoitteena on kehittää ja laajentaa omaa kone- ja metallialan osaamista ja saavuttaa riittävä ammatillinen osaaminen alan tehtäviin työllistymiseksi.

Aikataulu ja toteutus
Koulutus toteutetaan opiskelijan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman mukaisesti, josta sovitaan koulutuksen alussa. Koulutuksen kesto määräytyy yksilöllisesti opiskelijan kehittymistarpeen perusteella, enintään 120 opiskelupäivää.

Koulutuksessa on mahdollista suorittaa/päivittää tulityö- ja työturvallisuuskortti. Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksuton.

Kone- ja metallialan erilaiset tuotannon työtehtävät:
Koulutuksessa voi päivittää ja täydentää omaa ammatillista osaamista. Valittavana on erisisältöisiä koulutusvaihtoehtoja lyhyistä täsmäpaketeista laajempiin kokonaisuuksiin. Koulutuksen sisältö voidaan kohdentaa suoraan tietyn työtehtävän vaatimaan ammattiosaamisen kehittämiseen, esimerkiksi:
- Levy- ja hitsaustöissä: hitsaus- ja levytyöt, särmäys, CNC- leikkaus, teräsrakenne-työt, ohutlevytyöt, paksulevytyöt, kokoonpanohitsaus, alumiinin ja ruostumattoman teräksen levy- ja hitsaustyöt.
- Koneistuksessa: CNC-sorvaus, CNC-jyrsintä (ohjaukset; Heidenhein, Fanuc, Okuma), CAD/CAM-ohjelmointi (Mastercam, Solidworks), konepajamittaukset tai manuaalikoneistus.

Tutustu koulutusalaan:

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan alla olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti kaikilta osin ja perustele koulutustarpeesi. Ilmoita myös, haetko levyvyseppähitsaajan vai koneistajan täydennyskoulutukseen. Valintapäätös perustuu hakemuksessa ilmoittamiisi tietoihin ja tarvittaessa kouluttajan haastatteluun.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa: tyomarkkinatori.fi: Oma asiointi – Kaikki asiointi – työvoimakoulutus. Huomioithan, että koulutushakemus on sitova. Hakemuksen perumisella tai valintahaastatteluun osallistumatta jättämisellä ilman pätevää syytä saattaa olla vaikutusta työttömyysturvaoikeuteen.

Huom. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta huolehdithan, että TE-toimistossa on laadittu työllistymisohjelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Tiedustelut
Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Länsirannikon Koulutus Oy, WinNova, Ilkka Kallio, 044 455 8193, ilkka.kallio@winnova.fi (koneistajan täydennyskoulutus)
- Länsirannikon Koulutus Oy, Winnova, Raimo Häkli, 044 455 8191, raimo.hakli@winnova.fi (levyseppähitsaajan täydennyskoulutus)

Koulutukseen haku ja koulutusaikaiset etuudet:
- Satakunnan TE-toimisto, Marja Kukkakorpi-Karmisto 0295 045 081, marja.kukkakorpi-karmisto@te-toimisto.fi
- TE-palveluiden koulutusneuvonta: 0295 020 702

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy