Ravintola-, catering- ja elintarvikealan moniosaaja

Ravintola-, catering- ja elintarvikealan moniosaaja

Tavoite
Oletko motivoitunut kouluttautumaan ja työllistymään ravintola-, catering- tai elintarvikealan tehtäviin? Tämän koulutuksen myötä tutustut monipuolisesti alojen perustaitoihin, työpaikkoihin ja työtehtäviin sekä suoritat aloilla vaadittavat pätevyyskortit. Tavoitteena suorittaa osatutkinto toisesta tutkinnosta sekä työelämään siirtyminen!

Katso videot alan koulutuksista:

Koulutuksen aikana voit suorittaa osatutkinnon, joko ravintola- ja catering-alasta tai elintarvikealasta. Osatutkinnonnon voi suorittaa seuraavista tutkinnon osista.

Ravintola- ja catering-ala
-Ravitsemispalveluissa toimiminen (20 osp)
-Palvelu- ja jakelukeittiötoiminnot (10 osp)

Elintarvikeala
-Elintarviketuotannossa toimiminen (35 osp)

Koulutuksen sisältö

-Ravintola- ja elintarvikealaan tutustuminen
-Ruokatuotanto
-Erityisruokavaliot ja niiden valmistaminen
-Asiakaspalvelu, myynti ja kassan käyttö
-Omavalvonta ja hygienia sekä näytteiden ottaminen
-Hygieniakoulutus ja testi
-Työturvallisuuskoulutus ja testi
-EA1
-Anniskelupassi (valinnainen)
-Elintarvikkeiden valmistus
-Elintarvikkeiden pakkaaminen ja pakkausmerkinnät
-Raaka- ainetietous
-Elintarviketuotetietous
-Työyhteisötaidot ja työhaku
-Taloudellinen toiminta
- Työpaikalla tapahtuva oppiminen.

Toteutus
Koulutusaika: 6.11.2023-7.6.2024 (lomajakso ajalla 22.12.-29.12.2023). Koulutukseen sisältyy teoriaopintoja, käytännön työtehtäviä opetuskeittiössä sekä muissa WinNovan alan toimipisteissä. Koulutus toteutetaan pääsääntöisesti päiväopiskeluna klo 8:00-15:00 välillä (satunnaisesti klo 16:00 asti). Koulutus sisältää myös vähän verkko-opintoja sekä työpaikalla tapahtuvaa oppimista. Työssäoppimisen aikana työaika on työpaikan työaika. Työvoimakoulutukseen sisältyvä opetus ja materiaalit ovat opiskelijalle maksuttomia. Mahdollisia kustannuksia syntyy hankittavista työjalkineista. Keittiöpäivinä ruoka kuuluu opiskelijalle.

Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti 20 vuotta täyttäneille TE-toimiston työnhakijoille, jotka ovat motivoituneet kouluttautumaan ja työllistymään ravintola-, catering- tai elintarvikealan tehtäviin. Hakijalla tulee olla vähintään sellainen suullinen ja kirjallinen kielitaito, että hän suoriutuu työtehtävissä suomen kielellä. Kielitaitotaso arvioidaan jokaisen hakijan kohdalla henkilökohtaisesti.

Koulutukseen haku
Koulutukseen haetaan 22.10.2023 mennessä tämän ilmoituksen alaosassa olevasta linkistä “Hae tähän koulutukseen”. Täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta. Hakemusten perusteella osa hakijoista kutsutaan haastatteluun 31.10.2023. Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa haastatteluaikasi sekä valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi: Oma asiointi – Kaikki asiointi – työvoimakoulutus.

Koulutushakemus on sitova. Hakemuksen perumisella tai valintatilaisuuteen saapumatta jättämisellä ilman pätevää syytä saattaa olla vaikutusta työttömyysturvaoikeuteen.

Huom. Varmistaaksesi oikeutesi mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan koulutuksen ajalta sinun tulee huolehtia, että TE-toimistossa on laadittu työllistymisohjelma, jossa on sovittu koulutukseen hausta.

Tiedustelut
Koulutuksen sisältö ja toteutus:
- Niina Tuomola, Winnova, 044 4558294, niina.tuomola@winnova.fi
- Hakupalvelut, 044 455 8500, hakupalvelut@winnova.fi

Koulutushaku, koulutusajan etuudet:
- Satakunnan TE-toimisto, Jaana Vartila: 0295 045 127, jaana.vartila@te-toimisto.fi
- TE-toimiston koulutusneuvonta: 0295 020 702

• Tarjoaja: WinNova Länsirannikon Koulutus Oy