Kone- ja tuotantotekniikan peruskoulutus, koneistus

Kone- ja tuotantotekniikan peruskoulutus, koneistus

Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita CNC-koneen käyttämisestä ja koneistuksesta. Aikaisempaa kokemusta koneistuksesta ei tarvita, mutta se on eduksi. Kielitaitovaatimus vähintään A2.2.

Esivalinta tehdään hakemusten perusteella, joten ole hyvä ja perustele hakemuksesi huolellisesti. Esivalinnan jälkeen osa hakijoista voidaan kutsua haastatteluun.

Koulutuksen tavoitteena on oppia kone- ja tuotantotekniikan alan yleistä osaamista sekä käyttämään CNC-ohjattua sorvia/työstökeskusta. Koulutuksen aikana on tavoitteena löytää työssäoppimispaikka alan yrityksessä.

Tavoitteena on suorittaa kaksi tutkinnon osaa:
- Valmistustyötehtävissä toimiminen, 25 osp
- CNC-koneen käyttäminen, 15 osp (paikallisesti tarjottava tutkinnon osa)

Koulutuksen aikana opitaan mm.:
- Koneen piirustusten lukeminen
- Mittaustekniikka, mittavälineen ja -virheet
- Hitsauksen ja koneistuksen perusteet
- CNC-tekniikan perusteet
- CNC-sorvin käyttäminen
- CNC-koneistuskeskuksen käyttäminen

Lisätietoja:
Jarmo Auromaa, koulutuspäällikkö
040 760 8664 | jarmo.auromaa@hyria.fi
tai
Hyria Hakijan palvelut / jatkuva haku p. 020 690 159, s-posti hakijanpalvelut@hyria.fi

Koulutukseen hakeminen
Täytä hakemus ‘Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta tai jätä paperihakemus TE-toimistoon. Paperihakemuksen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen koulutuksen hakuajan päättymistä.

Koulutushakemus on aina sitova, joten kutsun saaneilla tulee olla valmius osallistua haastatteluun ilmoitettuna aikana. Haastatteluissa noudatetaan voimassa olevia hygienia- ja turvallisuusohjeita. Jos saat kutsun etkä voi saapua, ilmoita siitä ennen valintatilaisuutta TE-toimistoon kutsussa ilmoitetulle henkilölle. Varaudu toimittamaan sairauslomatodistus, todistus työssäolosta tai muu poissaolotodistus TE-toimistoon. Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.te-palvelut.fi

Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saat valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702

• Tarjoaja: Hyria koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Hämeen työ- ja elinkeinotoimisto