Myynnin tai taloushallinnon osaajaksi

Myynnin tai taloushallinnon osaajaksi

Koulutus on suunnattu työnhakijoille, jotka ovat kiinnostuneita asiakaspalvelun ja myynnin tai taloushallinnon työtehtävistä. Se soveltuu myös vastaavissa tehtävissä aiemmin toimineille henkilöille, jotka haluavat kehittää omaa osaamistaan sekä työnhakutaitojaan.

Tavoite
Tavoitteena on vähintään yhden ammatillisen tutkinnon osan (Asiakaspalvelu 20 osp tai Tuloksellinen toiminta 20 osp) suorittaminen. Opintoja on mahdollisuus jatkaa koko Liiketoiminnan perustutkinnon suorittamiseksi tai työllistyä kyseiselle alalle. Käytännönläheisessä koulutuksessa osallistujat saavat itselleen työkaluja, joiden avulla he oppivat kehittämään omaa osaamistaan joko palvelumyynnin tai taloushallinnon tehtävissä. Osallistujat saavat valmiudet kasvaa myynnin tai taloushallinnon osaajiksi.

Tutkinto
Opinnot suoritetaan elokuussa 2023 käynnistyvässä Liiketoiminnan perustutkinnon koulutusryhmässä. Opinnot sisältävät henkilökohtaista ohjausta, jossa tehdään suunnitelmaa opiskelun ja työllistymisen edistämiseksi. Valmistava tietopuolinen koulutus tapahtuu lähinnä etäopiskeluna ja opintoihin olennaisesti kuuluva työssäoppiminen toteutetaan työpaikan toimintamallien sekä ohjeiden mukaisesti.

Sisältö
Opiskelijalla on mahdollisuus suorittaa opintojen aikana työharjoittelupaikassa tapahtuvilla ammattiosaamisen näytöillä yksi tai useampi tutkinnon osa Liiketoiminnan perustutkinnosta, esim. Asiakaspalvelu (20 osp) ja Tuloksellinen toiminta (20 osp). Mikäli opinnot etenevät suunnitellusti, on mahdollista jatkaa opintoja koko tutkinnon (180 osp) suorittamiseksi. Myynnin opintopolkuun sisältyvät esim. Myynti (30 osp) ja Asiakkuuksien hoitaminen (30 osp). Taloushallinnon opintopolkuun kuuluvat mm. Kirjanpito (30 osp) sekä Laskutus ja reskontra (15 osp). Koulutuksen aikana päivitetään työvälineohjelmien osaaminen.

Toteutus
Koulutus käynnistyy 22.8.2023. Ryhmään valittavat opiskelijat hankkivat itse harjoittelupaikan.
Koulutukseen valitaan aluksi 6 kk ajaksi ja opintoja on mahdollista jatkaa, jos ne etenevät suunnitellusti. Koko tutkinnon suorittaminen kestää 2-3 vuotta. Opiskeluun tarvitaan tietokone ja internetyhteys.

Kouluttaja Heikki Pöyhönen: 050 415 3448, heikki.poyhonen@hyria.fi
HYRIA, Hakijan palvelut: 020 690 159, hakijanpalvelut@hyria.fi

Opiskeluun tarvitaan tietokone ja internetyhteys.

Koulutukseen hakeminen
Täytä hakemus ‘Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta tai jätä paperihakemus TE-toimistoon. Paperihakemuksen löydät osoitteesta www.suomi.fi hakusanalla TEM601. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen koulutuksen hakuajan päättymistä.

Koulutushakemus on aina sitova, joten kutsun saaneilla tulee olla valmius osallistua haastatteluun ilmoitettuna aikana. Haastatteluissa noudatetaan voimassa olevia hygienia- ja turvallisuusohjeita. Jos saat kutsun etkä voi saapua, ilmoita siitä ennen valintatilaisuutta TE-toimistoon kutsussa ilmoitetulle henkilölle. Varaudu toimittamaan sairauslomatodistus, todistus työssäolosta tai muu poissaolotodistus TE-toimistoon. Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.te-palvelut.fi

Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saat valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702

• Tarjoaja: Hyria koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Hämeen työ- ja elinkeinotoimisto