ENSIASKELEET HOTELLIALALLE - vastaanottovirkailija

ENSIASKELEET HOTELLIALALLE - vastaanottovirkailija

Koulutukseen osallistujalta ei vaadita aikaisempaa alan osaamista tai työkokemusta. Opiskelu on kokoaikaista ja lähiopetuksen ja verkko-opintojen lisäksi osaamista hankitaan, osoitetaan ja arvioidaan aidoissa työelämän työtehtävissä. Lopullinen koulutusaika riippuu opiskelijan aiemmasta alan osaamisesta ja määritellään opintojen alkaessa. Koulutus toteutetaan Rovaniemellä.

Kohderyhmä:
Koulutus on tarkoitettu TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilun asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutuksen tavoite:
Hotellissa, kylpylässä tai muun majoitusliikkeen vastaanotossa toimit asiakaspalvelutehtävissä. Otat vastaan varauksia, hoidat asiakkaiden tulo- ja lähtöselvityksen sekä laskutuksen. Huolehdit asiakastilastojen ylläpidosta ja sovitusta raportoinnista. Esittelet ja myyt asiakkaille yrityksen muita tuotteita ja palveluita sekä opastat paikallisten matkailupalvelujen käytössä suomen ja englannin kielellä. Asiakkaitasi ovat sekä kotimaiset että ulkomaiset matkailijat. Työskentelet erilaisissa hotelli-, kokous-, kongressi-, kylpylä- ja majoituspalveluja tarjoavissa yrityksissä

Toteutussuunnitelma:
Koulutuksessa suoritat kaksi tutkinnon osaa: Matkailualan asiakaspalvelu 30 osp ja Hotellin vastaanottopalvelut 40 osp. Tutkinnonosat ovat osa matkailualan perustutkintoa.

Koulutus sisältää koulussa toteutettavia opiskelujaksoja, etäopiskeluna totutettavia verkko-opintoja ja työpaikoilla suoritettavan työssäoppimisjaksoja. Koululla opiskellaan yhteensä kuusi viikkoa tiiviissä lähiopetuksessa ja etänä neljä viikkoa verkossa verkko-oppimisalustalla. Koulutus sisältää lisäksi kaksi työssäoppimisen jaksoa. Koulutusaika sisältää syys- ja joululomat. Tarjoamme joustavan tavan oppia ja henkilökohtaisen tuen koko opiskelujen ajaksi.

Koulutuksen aikana suoritat sekä hygienia-, että anniskelupassin.

Hakeminen:
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi -> TE-palveluiden oma asiointi henkilöasiakas.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan

Lisätiedot koulutuksesta: Sanna Kulmala, puh. 0401319946, Mari Murtola, puh. 0401476465

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Lapin koulutuskeskus REDU ⧉