Kasvatus- ja ohjausalan perustutkinto, lastenohjaaja

Kasvatus- ja ohjausalan perustutkinto, lastenohjaaja

Koulutus toteutetaan henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS) mukaisesti Rovaniemellä. Koulutukseen sisältyy lähi-, verkko- ja itsenäistä opiskelua. Lisäksi osaamista hankitaan, osoitetaan ja arvioidaan aidoissa työelämän työtehtävissä varhaiskasvatuksen toimintaympäristöissä. Opiskelu on kokopäiväistä.

Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa. Koulutus soveltuu parhaiten aikuisille, joilla on jo kokemusta työelämästä, mutta ammatillinen perustutkinto puuttuu tai toiveena on alanvaihto.

Kasvatus- ja ohjausalan perustutkinto, Lastenohjaaja 180 osaamispistettä:
· Ammatillinen kohtaaminen kasvatus- ja ohjausalalla 15 osp
· Lapsen kasvun, hyvinvoinnin ja oppimisen edistäminen 40 osp
· Varhaiskasvatuksen pedagogisen toiminnan toteuttaminen 30 osp
· Perheiden kanssa toimiminen ja monialainen yhteistyö TAI Perheiden kanssa toimiminen ja monialainen yhteistyö Suomen evankelisluterilaisen kirkon seurakuntien työympäristöissä 25 osp
· Valinnaiset tutkinnon osat 35-40 osp
· Yhteiset tutkinnon osat 35 osp

Hakijoilta edellytetään soveltuvuutta alalle ja alan työelämässä vaadittavaa terveydentilaa. Lastenohjaaja työskentelee erilaisissa varhaiskasvatuksen toimintaympäristöissä, kuten päiväkodeissa tai varhaiskasvatus kerhoissa.

Hakeminen:
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi -> TE-palveluiden oma asiointi henkilöasiakas.

Opiskelijat valitaan hakemuksen ja soveltuvuuden arviointihaastattelun perusteella. Valintahaastattelu toteutetaan 18.8.2023 REDU, Porokadun toimintayksikössä. Kutsu haastatteluun tulee valituille erikseen.

Lisätietoja koulutuksen sisällöstä ja toteutuksesta: Tarja Räinä, puh. 040 849 5625, tarja.raina@redu.fi

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Lapin koulutuskeskus REDU ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto