Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto, Rovaniemi

Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinto, Rovaniemi

• Koulutus alkaa: 9.9.2024

Koulutus on tarkoitettu kone- ja tuotantotekniikan ammateista kiinnostuneille, alanvaihtajille tai ilman aikaisempaa koulutusta oleville, jotka haluavat kehittää omaa osaamistaan ja valmistua metallialan ammattilaiseksi. Etusijalla koulutukseen ovat työttömät tai työttömyysuhan alaiset.

Koulutuksessa saat laaja-alaiset perusvalmiudet teknologiateollisuuden valmistustehtäviin, kone-, laite- ja automaatioasennuksiin. Koulutuksessa suoritetaan kone- jo tuotantotekniikan perustutkinto tai tutkinnon osia. Opiskeluaikasi määräytyy yksilöllisesti.

JATKUVA HAKU: Aloituspäivä 8.4.2024 seuraava 9.9.2024 (koulutusvalintoja voidaan tehdä jo hakuaikana vapaille opiskelijapaikoille)

KONEISTAJA:

Koneistajan työtehtäviä ovat koneiden ja laitteiden osien teknisten piirustusten mukainen valmistus käsikäyttöisillä ja tietokoneohjatuilla työstökoneilla. Koneistajat työllistyvät useille teollisuuden aloille, konepajoille ja verstaisiin.

LEVYSEPPÄHITSAAJA:

Levyseppähitsaajat valmistavat metallituotteita käsikäyttöisillä ja tietokoneohjatuilla levytyö- ja hitsauslaitteilla sekä hitsaavat teräsrakenteita ja alumiinia. Työpaikat ovat konepajoilla, korjaamoissa, verstaissa, telakoilla, eri teollisuusalojen tehtaissa sekä taideteollisuudessa.

KONE- JA TUOTANTOTEKNIIKAN PERUSTUTKINTO:

Pakolliset tutkinnon osat:
- asennuksen ja automaation perustyöt
- valmistustyöt

Valinnaisia tutkinno osia mm.
- manuaalikoneistus
- levyjen CNC-leikkaus
- teräsrakenne- ja levytyöt

Koneistajan pakollinen tutkinnon osa:
- koneistus

Levyseppähitsaajan pakollinen tutkinnon osa:
- hitsaus- ja levytyöt

Lisätietoja koulutuksesta antaa: Pekka Malmi puh. 040 5878907, pekka.malmi@redu.fi.

HAKEMINEN:
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.te-palvelut.fi -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä ja valintatuloksen voit tarkistaa www.te-palvelut.fi > Oma asiointi > koulutushakemus.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta. Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

VALINTA:
Hakijat valitaan koulutukseen haastattelun ja hakemusten perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Haastateltavat kutsutaan erikseen. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja millaista lisäosaamista tarvitset.

LISÄTIEDOT KOULUTUKSESTA:
Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Lapin koulutuskeskus REDU ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto