Linja-autonkuljettaja, Logistiikan perustutkinto tai osatutkinto

Linja-autonkuljettaja, Logistiikan perustutkinto tai osatutkinto

Koulutus on tarkoitettu työttömille työnhakijoille, jotka haluavat kouluttautua ja työllistyä logistiikka-alalle. Koulutuksessa suoritetaan D-ajokorttiluokka, linja-autonkuljettajan ammattipätevyysopinnot tai kesken jääneet ammattipätevyysopinnot sekä logistiikan perustutkinto tai osatutkinto.

Kohderyhmänä ovat 21-vuotta täyttäneet työttömät ja työttömyysuhan alaiset henkilöt, joilla on vähintään B-ajokortti. Hakijan tulee täyttää ajokorttiasetuksen mukaiset ryhmän 2 terveysvaatimukset. Tutkintokohtaiset terveydentilavaatimukset voi tarkistaa seuraavalta sivulta: www.opintopolku.fi/konfo/fi/sivu/hakijan-terveys-ja-toimintakyky#terveydelliset-vaatimukset-kuljetuspalvelut-alalla

TOTEUTTAMISSUUNNITELMA:
Tutustu Logistiikan perustutkintoon ja sen osiin osoitteessa: https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammatillinen/7675673/tiedot

Koulutuksen aikana suoritetaan pakolliset tutkinnonosat sekä valinnaiset tutkinnonosat Redun tarjonnan mukaisesti. Koulutuksen kesto on noin 18 kk. Koulutusaika voi lyhentyä esim. aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisen kautta. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaaamisen kehittämisuunnitelma (HOKS).

Opiskelijalle tulee koulutuksen aikana maksettavaksi tutkinto- ja viranomaismaksuja mm.
ajokorttilupahakemus maksaa 22-37€, ajokorttihakemus 17-26€, ammattipätevyyskortti 50€, ammattipätevyyden rekisteröinti 18,50€, lääkärinlausunto 50-80 €, passivalokuvat 20 €, työturvallisuus-, tieturvallisuus-, tulityö-, hygienia- ja ensiapukortti 4,84 – 9,68 €/kpl.

Katso lisätietoja koulutuksesta: os. https://te-live.fi/lahetykset/SSDoQHQ8F

Hakeminen ja valinta
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkintori.fi -> henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Opiskelijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja haastattelun perusteella. Täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta.
.
Haastatteluun kutsutuilla tulee olla haastattelussa mukana ajokorttiote ja ammattipätevyystiedot, jotka voi tulostaa Traficomin sähköisen Oma asiointi -palvelun kautta (vaatii kirjautumisen) Kuljettajatiedot ja ajokorttiote | Traficom

Valittavalla tulee olla valmius opetuskielen suulliseen ja kirjalliseen käyttämiseen sekä ymmärtämiseen.

Voit seurata sähköisestä asioinnista verkkopankkitunnuksillasi, sirullisella henkilökortilla (HST) tai mobiilivarmenteella valintaprosessin etenemistä (www.tyomarkkinatori.fi >henkilöasiakkaat >oma asiointi >työvoimakoulutus). Valintatiedot lähetetään myös kirjeellä.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Lisätietoja koulutuksesta; Lapin koulutuskeskus REDU/Eija Honkanen p. 0400394404.

• Tarjoaja: Lapin koulutuskeskus REDU ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto