Rakennusalan perustutkinto/ ammattitutkinto tai osia), ROVANIEMI

Rakennusalan perustutkinto/ ammattitutkinto tai osia), ROVANIEMI

• Koulutus alkaa: 5.2.2024

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhanalaisille työnhakijoille, jotka haluavat kehittää omaa osaamista rakennusalalla.

Rakennusalan ammattilaisena osallistut rakennusten korjaamiseen ja uudisrakentamiseen. Työssäsi voit erikoistua muun muassa kirvesmieheksi, muurariksi, raudoittajaksi, laatoittajaksi, betonilattiatyöntekijäksi, elementtiasentajaksi, korjaus- tai teräsrakentajaksi, tai kehittyä rakennusalan moniosaajaksi. Pienrakennustyömailla toimit rakentamisen asiantuntijana. Teet käsityötä, joka säilyy ja näkyy pitkään. Näet konkreettisesti työsi etenemisen ja kättesi jäljen.

Aloitukset: 5.2.2024

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:Koulutuksessa voit suorittaa koko perustutkinnon, ammattitutkinnon tai tutkinnon osia.
  • Rakennusalan perustutkinnon laajuus on 180 osaamispistettä. Tutkinto muodostuu ammatillisista tutkinnon osista
    (145 osaamispistettä) ja yhteisistä tutkinnon osista (35 osaamispistettä). Ammatillisesta tutkinnon osissa on 25 osaamispisteen pakollinen tutkinnon osa, 45 osaamispistettä osaamisalojen pakollisia tutkinnon osia sekä 75 osaamispistettä valinnaisia tutkinnon osia.
PAKOLLISET TUTKINNON OSAT
  • Rakennustyömaalla toimiminen, 25 osp.
  • Perustusvaiheen työt, 15 osp.
  • Runkovaiheen työt, 30 osp
VALINNAISET TUTKINNON OSAT
  • Korjausrakentaminen, 30 osp
  • Laatoitus, 15 osp
  • Muuraus, 15 osp
  • Raudoitus ja betonointi, 15 osp
  • Sisävalmistusvaiheen työt, 15 osp
  • Ulkoverhoustyöt, 15 osp
  • Kattotyöt, 30 osp

tutkinnon osiin liittyvät ammattitaitovaatimukset löytyvät e-perusteista:

Lisätietoja koulutuksesta antaa:
Risto Perätalo puh. 040 3564184, risto.peratalo@redu.fi
Jarkko Tuononen puh. 0407256311, jarkko.tuononen@redu.fi

HAKEUTUMINEN JA VALINTA:
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi -> henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Opiskelijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja haastattelun perusteella. Täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta. Haastatteluun kutsutaan hakijat erikseen.

Voit seurata sähköisestä asioinnista verkkopankkitunnuksillasi, sirullisella henkilökortilla (HST) tai mobiilivarmenteella valintaprosessin etenemistä (www.tyomarkkinatori.fi >henkilöasiakkaat >oma asiointi >työvoimakoulutus). Valintatiedot lähetetään myös kirjeellä.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

• Tarjoaja: Lapin koulutuskeskus REDU ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto