Robotiikan perusteet - verkossa ja käytännössä

Robotiikan perusteet - verkossa ja käytännössä

KOULUTUKSEN ALOITUS SIIRTYY JA HAKUAIKAA ON JATKETTU. Tarkempi aloitusppäivä sovitaan, kun hakijoita on riittävästi.

Täydennä automaatio-osaamistasi! Opiskele robotiikan perusteet – verkossa ja käytännössä. Redu Edussa alkava robotiikkakoulutuskokonaisuus perehdyttää sinut ymmärtämään teollisuusrobotin ohjelmointia, käyttöä ja hyödyntämismahdollisuuksia.

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille tai työttömyysuhan alaisille henkilöille, joilla on tietoteknikset perusvalmiudet sekä ymmärrystä teknisistä aloista. Soveltuva pohjakoulutus on tekniksen alan tutkinto esim. sähköasentaja, koneistaja tai hitsaaja. Koulutus soveltuu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita automaation ja robotiikan työtehtävistä.

Koulutuksen jälkeen osaat ohjelmoida helppoja robottiohjelmia eri ohjelmilla. Sovellat osaamistasi ja suunnittelet robottisolun käytännössä. Robotiikka on tekniikka, joka tulee lisääntymään teollisuudessa ja osaamisella on kysyntää.

Koulutuksen toteutus: Yhteensä 75 koulutuspäivää, joista tietopuolinen osuus verkkokoulutuksena 45 päivää. Rovaniemellä osoitteessa (Jokiväylä 9) 30 päivää (yhdenjaksoisesti) sisältönä: vritualisointi: harjoitukset, itsenäinen työskentely, robottisolun rakentaminen ja ohjelmointi käytännössä.

Koulutuksen aiheet:

·tutustuminen robottiin ja ohjausjärjestelmiin
·robottien käyttö eri tehtävissä
·robottien turvallisuus
·ohjelmoinnin perusteet, olemassa olevat ohjelmistot
· lupa- ja korttikoulutukset 2 pv
· ura- ja opinto-ohjaus opintojen aikana 3 pv

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA ANTAA: Eija Pahtakari puh. 040 352 1440

VALINTA:

Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan ”Tarkemmat perustelut”, sillä haastatteluun kutsuttavat valitaan hakemuksen perusteella.

Jotta voit tulla valituksi työvoimakoulutukseen, tulee työnhakusi olla voimassa TE-toimistossa. Voit avata työnhakusi kätevästi Oma asiointi -verkkopalvelussamme. Palvelusta voit seurata myös hakemuksesi käsittelyä kohdasta Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne.

HUOM! Huomaathan, että koulutushakemus on sitova eikä sitä tai haastatteluun tai koulutukseen osallistumista voi perua ilman pätevää syytä. Päteviä syitä ovat esimerkiksi työllistyminen tai muun koulutuspaikan saaminen.

Lisätietoja koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista etuuksista saat valtakunnallisesta TE-puhelinpalvelun Koulutusneuvonnasta, p. 0295 020 702. Koulutusneuvonnan palvelukanavista lisätietoja tämän linkin takaa https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta

Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatuloksen Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

• Tarjoaja: REDU Edu Oy ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto