Talotekniikan perus- tai ammattitutkinto/osatutkinto, ROVANIEMI

Talotekniikan perus- tai ammattitutkinto/osatutkinto, ROVANIEMI

Koulutuksessa suoritetaan talotekniikan perustutkinto, ammattitutkinto tai tutkinnon osia.

Koulutus on tarkoitettu kiinteistöihin liittyvästä talotekniikasta kiinnostuneille työttömille tai työttömyysuhanalaisille henkilöille, jotka haluavat laajentaa tai kerrata osaamistaan sekä ammatinvaihtajille.

Opiskelu alkaa henkilökohtaistamisella, jossa selvitetään opiskelijan koulutuksen tarve. Jokaiselle opiskelijalle tehdään henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelma. (HOKS).

Jos olet hankkinut jo alan osaamista, pääset etenemään omaa polkuasi nopeammin näyttöön, jos taas tarvitset aikaa perustaitojen harjoitteluun, sitä annetaan varmasti riittävästi.

Valmentavan koulutuksen sisältö: Lapin koulutuskeskus Redussa paikallisesti tarjottavasta tutkinnon osasta- Lvi alan perustyöt (15 osp)

LVI ALAN PERUSTYÖT (laajuus 15 osaamispistettä)
- Työsalin oppimisympäristöjen työkoneet ja laitteet
- Työturvallisuus
- Asennustyön valmistelu
- Putkistojen asentaminen
- Laitteiden ja varusteiden asentaminen
- Asennustyön lopputuloksen laadun varmistaminen

Koulutus jatkuu henkilökohtaisen suunnitelmien mukaisesti esim. erikoisputkistojen hitsaus tai lämpöpumppujen asentaminen tutkinnon osilla.

Lisätietoja koulutuksesta antaa kouluttaja Marko Haavikko puh. 040 848 0835.

HAKEMINEN:
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.te-palvelut.fi -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä ja valintatuloksen voit tarkistaa www.te-palvelut.fi > Oma asiointi > koulutushakemus.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta. Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

VALINTA:
Hakijat valitaan koulutukseen haastattelun ja hakemusten perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Haastateltavat kutsutaan erikseen. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja millaista lisäosaamista tarvitset.

LISÄTIEDOT KOULUTUKSESTA:
Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Lapin koulutuskeskus REDU ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto