Tutustumiskoulutus palvelualoille (maahanmuuttajille, apukielet ukraina ja engl.

Koulutuksessa opitaan ammatillista sanastoa, jota tarvitaan päivittäisissä tehtävissä matkailu-, myynti-, puhtauspalvelu- ja kiinteistöalan työympäristöissä sekä tutustutaan suomalaiseen työkulttuuriin ja alueen työpaikkoihin. Päätavoitteena koulutuksessa on opiskella matkailu- ja palvelualan suomea. Koulutuksessa harjoitellaan sanastoa, fraaseja ja ilmaisukeinoja. Koulutukseen osallistuja saa työtehtäviin liittyvän sanaston. Koulutuksen aikana harjoitellaan työympäristöön liittyvää keskustelua, mm. eri asiakaspalvelutilanteissa. Koulutus sopii myös henkilölle, joka ei puhu ollenkaan suomea. Koulutuksen opetuskielenä pyritään käyttämään suomea, mutta apukielinä tarvittaessa ukraina ja englanti.

Etusijalla koulutukseen valittavia ovat Lapin TE-toimiston työttömät työnhakija-asiakkaat.

SISÄLTÖ:
  • Asiakaspalvelu matkailu- ja palvelunalalla ja sanastoa, 10 pv
  • Suomalainen työkulttuuri, 1 pv
  • Hygieniapassikoulutukseen valmentava koulutus, 1 pv
  • Hygieniapassikoulutus, 1 pv
  • Työturvakorttikoulutus, 1 pv
  • Alueen työnantajat 1 pv
Teemat:
  • Työpaikkojen esittely
  • Työtehtävät ja työvälineet
  • Ammattiterminologia
  • Työpaikan päivärytmi
  • Suullinen ja kirjallinen viestintä

Lisätietoja koulutuksesta saa osoitteesta lappia-koulutus@lappia.fi (myös ukrainaksi)

Hakeminen:
Täytä koulutushakemus suomen kielellä työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Koulutushakemuksesi käsittelyä voit seurata www.tyomarkkinatori.fi -> TE-palveluiden oma asiointi henkilöasiakas.

Hakijat valitaan koulutukseen hakemusten perusteella, joten täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta ja millaista lisäosaamista tarvitset.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista: Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9-16.15. Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: Lappia-Koulutus Oy ⧉
  • TE-toimisto: Lapin työ- ja elinkeinotoimisto