Yhdistelmäajoneuvon tai kuorma-autonkuljettaja/Logistiikan perus-tai osatutk.

Yhdistelmäajoneuvon tai kuorma-autonkuljettaja/Logistiikan perus-tai osatutk.

Koulutus tarkoitettu työttömille työnhakijoille, jotka haluavat kouluttautua ja työllistyä logistiikka-alalle. Koulutuksessa suoritetaan C ja /tai CE-ajokorttiluokka, kuorma-autonkuljettajan ammattipätevyysopinnot tai kesken jääneet ammattipätevyysopinnot sekä logistiikan perustutkinto. Kohderyhmänä 20-vuotta täyttäneet henkilöt, joilla on vähintään B-ajokortti kokonaan suoritettuna.
Hakijan tulee täyttää ajokorttiasetuksen mukaiset ryhmän 2 terveysvaatimukset. Tutkintokohtaiset terveydentilavaatimukset voi tarkistaa seuraavalta sivulta: https://opintopolku.fi/wp/ammatillinen-koulutus/hakijan-terveystila/terveydelliset-vaatimukset-kuljetuspalvelut-alalla/

Valittavalla tulee olla valmius opetuskielen suulliseen ja kirjalliseen käyttämiseen sekä ymmärtämiseen.

TOTEUTTAMISSUUNNITELMA:
Tutustu Logistiikan perustutkintoon ja sen osiin osoitteessa: https://ePerusteet(opintopolku.fi)

Koulutuksen aikana suoritetaan pakolliset tutkinnonosat sekä valinnaiset tutkinnonosat Redun tarjonnan mukaisesti. Koulutuksen kesto on noin 18 kk. Koulutusaika voi lyhentyä esim. aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisen kautta. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaaamisen kehittämisuunnitelma (HOKS).

Opiskelijalle tulee koulutuksen aikana maksettavaksi tutkinto- ja viranomaismaksuja mm.
ajokorttilupahakemus 37 €, ajokorttihakemus 26 €, ammattipätevyyskortti 50 € , ammattipätevyyden rekisteröinti 18,50 € , lääkärinlausunto 50 – 80 € , passivalokuvat 20 €, työturvallisuus-, tieturvallisuus-, tulityö-, hygienia- ja ensiapukortti 4,84 – 9,68 €/kortti.

Lisätietoja koulutuksesta Lapin koulutuskeskus REDU osoitteesta www.redu.fi.

Katso lisätietoja koulutuksesta: os. https://te-live.fi/lahetykset/SSDoQHQ8F

HAKEMINEN JA VALINTA
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkintori.fi -> henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus). Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä.

Opiskelijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja haastattelun perusteella. Täytä hakemus huolellisesti. Selvitä hakemuksen Omat perustelut-kohdassa erityisesti, miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta. Haastatteluun kutsutaan hakijat erikseen.

Voit pyytää koulutukseen hakeutumisen kirjaamista työllistymissuunnitelmaasi Omassa asioinnissa. Koulutuksesta tulee olla sovittuna työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulla olisi oikeus mahdolliseen työttömyysetuuden korotusosaan.

Voit seurata sähköisestä asioinnista verkkopankkitunnuksillasi, sirullisella henkilökortilla (HST) tai mobiilivarmenteella valintaprosessin etenemistä (www.tyomarkkinatori.fi >henkilöasiakkaat >oma asiointi >työvoimakoulutus). Valintatiedot lähetetään myös kirjeellä.

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellista etuuksista: Koulutusneuvonta, puh. 0295 020 702, ma -pe klo 9 – 16.15
Koulutusneuvontaa saa myös facebookissa www.facebook.com/koulutusneuvonta.

Lisätietoja koulutuksesta; Lapin koulutuskeskus REDU/Jyrki Mäkelä p. 0405238068

• Tarjoaja: Lapin koulutuskeskus REDU ⧉