Ammatillinen tutkinto valmiiksi

Ammatillinen tutkinto valmiiksi

• Koulutus alkaa: Sopimuksen mukaan

Koulutuksen kohderyhmänä ovat työttömät tai työttömyysuhanalaiset työnhakijat, joilla ammatillinen tutkinto on aiemmin jäänyt kesken tai on suorittanut vain osatutkintoja/osatutkinnon (perus-, ammatti- tai erikoisammattitutkinto). Työvoimakoulutukseen kesto ja sisältö on henkilökohtainen (HOKS).

Huom! Aiemmin suoritettu vähintään yksi ammatillinen tutkinnon osa on ehtona, että voi tulla valituksi.

Lisätietoa koulutuksesta: Pirkko Pinola, opinto-ohjaaja, p. 040 567 3205, pirkko.pinola@poke.fi.
Opinto-ohjaajaan on hyvä olla yhteydessä ennen koulutukseen hakeutumista ja alustavasti selvittää koulutuksen mahdollista aloitusajankohtaa, kestoa ja muita käytännön asioita.

Tavoitteena on järjestää yksilöllinen koulutuspolku henkilöille, joilla on jäänyt ammatillinen tutkinto kesken tai on suorittanut vain osatutkinnon/osatutkintoja. Koulutuksessa on myös on mahdollista suorittaa yksittäinen työllistymistä tukeva tutkinnon osa. Opiskelijat henkilökohtaistetaan ja heille laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma HOKS.

Koulutukseen on jatkuva haku ja aloittaminen on mahdollista vuoden 2024 aikana nonstop-tyyppisesti. Hakijat haastatellaan ja heille tehdään henkilökohtainen suunnitelma tutkinnon tai sen osien suorittamisesta. Keski-Suomen TE-toimisto tekee päätöksen valinnasta koulutukseen hakemuksen ja haastattelun perusteella.

Koulutuksen aikana opiskelijalle tarjotaan ohjauspalveluita yksilöllisesti ja pienryhmässä.

POKE tarjoaa järjestämislupansa puitteissa koulutusta mm. seuraaville aloille: kone ja metalli, sähkö- ja automaatio, prosessi, rakennus, auto, sosiaali- ja terveys, kasvatus- ja ohjaus, kauppa ja hallinto, puhtaus- ja kiinteistö, ravintola- ja catering, metsä, maatalous, luonto- ja ympäristö. Tutkintojen loppuunsuorittamista voidaan järjestää POKE:n koulutustarjonnan ja paikkakuntakohtaisten mahdollisuuksien mukaan.

Lisätietoja eri alojen koulutuksista: www.poke.fi
Poken tarjoamat perustutkinnot löydät osoitteesta: https://www.poke.fi/fi/hakijalle/perustutkinnot

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto