Digistudio, Office-ohjelmien perusteet ja tietoturva (Saarijärvi)

Digistudio, Office-ohjelmien perusteet ja tietoturva (Saarijärvi)

Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille, jotka haluavat kehittää tietotekniikan perusosaamistaan ja viestintätaitojaan. Koulutukseen ei ole pohjakoulutus- tai työkokemusvaatimusta. Koulutus soveltuu kaikille työnhakijoille, mutta koulutukseen toivotaan hakijoita, joilla tietokoneen käyttö ja Office-ohjelmat ovat vasta-alkajan tasoa.

Koulutuksen tavoitteena on kehittää osallistujien digitaalisia valmiuksia perustasoisten työvälineohjelmien käyttöön, tutustuttaa jokapäiväisiin ja tarvittaviin digipalveluihin ja tehostaa työnhaun sekä viestinnän taitoja.

Koulutuksen perehdytysjaksolla kartoitetaan osallistujien osaamistaso, jokaisen omat tavoitteet sekä ryhmän tavoitteet. Lisäksi alussa keskitytään vuorovaikutus-, viestintä- ja esitystaitoihin ja laaditaan jokaiselle henkilökohtainen kehittämissuunnitelma.

Perehdytysjakson jälkeen opetellaan työvälineohjelmistojen peruskäyttöä (Office365), tutustutaan erilaiseen sähköiseen asiointiin, yleisimpiin virallisiin lomakkeisiin, tunnistautumiseen ja tietoturvaan. Työnhakutaitoja harjaannutetaan sulautettuna ohjelmistojen käyttöön, viestintään ja esitystaitoihin.

Toteutus: Koulutus toteutetaan pääasiassa lähiopintoina. Koulutukseen voidaan sisällyttää etä- ja verkkopäiviä osallistujien taitotason mukaisesti. Koulutukseen ei sisälly työssäoppimista.

Sisällöt:

Perehdytysjakso
·Koulutuksen tavoitteet, ryhmäytyminen
·Vuorovaikutus- ja esitystaidot digiajassa
·Henkilökohtaiset keskustelut ja suunnitelmat
·Osaamisen kehittäminen ja digitaidot (taitotasoarvio)

Työvälineohjelmien peruskäyttö, ohjaus ja tietoturva
·Sähköpostiohjelmat ja pilvipalvelut, (Office 365 peruskäyttö)
·Office-ohjelmat; Word, Excel, PowerPoint vaihtoehtoisesti LibreOffice
·Digitaaliset palvelut verkossa ja tunnistautuminen
·Virallisen asioinnin sähköiset lomakkeet ja niiden käyttö (esim. suomi.fi, te-palvelut.fi, kela.fi, vero.fi jne.)
·Tietoturva työelämässä ja vapaa-ajalla
·Työnhakutaitojen kehittäminen integroidaan tehtävien muodossa tähän osioon
·Jatkosuunnitelmat

Lisätiedot: Vastuukouluttaja Ari Soidinmäki, puh. 044 0568 425

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: UNIC - palvelut Oy ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto