Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto, kiinteistön hoidon osaamisala

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinto, kiinteistön hoidon osaamisala

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnon, kiinteistönhoidon osaamisalan suorittanut henkilö osaa toimia asiakaskohteessa kiinteistöpalvelualan työtehtävissä ja asiakaspalvelutilanteissa asiakaskohteen palvelusopimuksen mukaisesti. Koulutus soveltuu kiinteistönhoitoalasta kiinnostuneille työttömille tai työttömyysuhan alaisille työnhakijoille. Tähän perustutkintokoulutukseen ei tarvita aikaisempaa osaamista kiinteistöalalta, riittää kun olet kiinnostunut alasta, ja haluat saada koulutusalakohtaisen tutkinnon, minkä avulla työllistymisesi helpottuu. Hakijalla tulee olla henkilöauton ajokortti B.

Puhtaus- ja kiinteistöpalvelualan perustutkinnon suorittanut henkilö, kiinteistönhoitaja, toimii kiinteistönhoidon asiakaskohteissa ammattilaisena kiinteistöpalvelualalla.

Pakollinen tutkinnonosa:
- Asiakaslähtöisten kiinteistöpalvelujen tuottaminen, 15 osp
Kiinteistön hoidon osaamisala:
- Kiinteistön yleishoito ja valvonta, 30 osp
- Kiinteistöteknisten järjestelmien hoitaminen, 30 osp

Valinnaiset osat:
valitaan 4 kpl
- Ilmanvaihtokoneiden toimintakunnon ylläpito, 20 osp
- Kiinteistöautomaation käyttäminen, 20 osp
- LVI- järjestelmien toimintakunnon ylläpito, 20 osp
- Piha- ja ulkoalueiden hoitaminen, 20 osp
- muu soveltuva tutkinnonosa kiinteistöpalvelujen perustutkinnosta, muusta perus-, ammatti- tai erikoisammattitutkinnosta.

Yhteiset osat:
- Viestintä- ja vuorovaikutusosaaminen, 11 osp
- Matemaattis-luonnontieteellinen osaaminen, 6 osp
- Yhteiskunta- ja työelämäosaaminen, 9 osp

Lisätietoja:
Tuomo Toivanen
Puh. 040 620 5474
tuomo.toivanen@poke.fi

Koulutukseen hakeutuminen:

Täytä sähköinen hakemus “Hae tähän koulutukseen” painikkeen kautta. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen työ ja elinkeinotoimistoon.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa (www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi > koulutushakemus).

Koska valinta koulutukseen tai mahdolliseen haastatteluun perustuvat hakemuksessa esitettyihin tietoihin, täytä hakemus huolellisesti ja kerro mm. miksi olet kiinnostunut tästä koulutuksesta/miten tämä edistää työllistymistäsi. Tarkistathan työvoimakoulutukseen hakiessasi, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

Koulutuksen ajalta voidaan maksaa työttömyysetuutta (mahdollisesti korotettuna) ja kulukorvausta.

Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutuksen aikaisista taloudellisista etuuksista saat lisätietoa TE- palvelujen valtakunnallisesta koulutusneuvonnasta, puh. 0295 020 702 (ma – pe 9.00 – 16.15). Voit ottaa yhteyttä myös chatissa, yhteydenottolomakkeella tai Facebookissa. Lisätietoja löydät osoitteesta https://tyomarkkinatori.fi/info/valtakunnalliset-neuvontapalvelut/henkiloasiakkaan-neuvontapalvelut/koulutusneuvonta.

• Tarjoaja: Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Keski-Suomen työ- ja elinkeinotoimisto