Ammattistartti, non stop

Ammattistartti, non stop

Hakuaikaa jatkettu 23.8.. saakka. Aloitus 13.9.2023.

KENELLE: Koulutus on tarkoitettu työttömille ja työttömyysuhan alaisille, jotka tarvitsevat päivitystä työelämätaitoihin tai ohjausta oikean alan valintaan sekä digitaalisiin taitoihin.

SISÄLTÖ: Opiskelija pääsee tutustumaan eri alojen koulutukseen tai pajaan ja saa tekemisen ja kokemisen kautta paremman käsityksen alasta ja omasta soveltuvuudesta alalle. Koulutuksessa opiskelija voi valita opintoja, jotka myöhemmin voi sisällyttää mihin tahansa perustutkintoon. Koulutus toimii hyvin aloituspakettina ja väylänä uuden alan perustutkinnon suorittamiseen. Opiskelija saa ohjausta jatko-opintopaikan hakemiseen ja siihen liittyviin opintososiaalisiin etuuksiin ja työllistymiseen.

Koulutuksen aikana voi suorittaa esimerkiksi:
· ammatillisen perustutkinnon yhteisiä tutkinnonosia mm.: Toiminta digitaalisessa ympäristössä, työelämässä
toimiminen, työkyvyn ja hyvinvoinnin ylläpitäminen
· liiketoiminnan perustutkinnon tutkinnon osan, työyhteisössä toimiminen
· joltain muulta alalta yksittäisen tutkinnon osan
· lupakortteja, sen mukaan, mitä ammatillinen tarve työllistymisen näkökulmasta edellyttää (esim. työturva, ensiapu,
tulityö, hygieniapassi, anniskelupassi)
· Suomi toisena kielenä -opetus maahanmuuttajille

Opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen suunnitelma opiskelijapolun ja aikataulun suunnittelemiseksi.

Ammattistartin ehdoton maksimikesto on 6 kk.

KOULUTUKSEN LOMA-AJAT arkipyhien lisäksi: 16.-22.10.2023, 6.12.2023, 21.-31.12.2023 . Muina aikoina työvoimakoulutusta on 5 päivää/vko.

HINTA: Koulutus on maksuton. Opiskelija maksaa lupakorteista syntyvät kustannukset n. 10 €/kortti.

Koulutus järjestetään Salossa osoitteessa Taitajankatu 4-8 tai Hyvoninkatu 1.

HAKEMINEN: Koulutukseen haku tapahtuu sähköisesti www.tyomarkkinatori.fi > Henkilöasiakkaat > Haussa oleva työvoimakoulutus > koulutusnumero 714603. HUOM. Koulutushakemus on sitova heti, kun olet sen jättänyt. Hakemuksen peruminen saattaa aiheuttaa työttömyysetuuden menettämisen toistaiseksi tai määräajaksi. SEURAA koulutushakemuksesi tilannetta Oma asiointi -palvelun kautta.

VALINTA: Koulutukseen valinta tapahtuu hakemusten perusteella. Koulutukseen voi jättää hakemuksia 7.8.2023 saakka ja aloitus on viimeistään 4.9.2023. Mutta koska kyseessä on non-stop tyyppinen koulutus, otetaan koulutukseen uusia opiskelijoita mahdollisesti jo hakuaikana. Koulutukseen valituille ilmoitetaan valinnasta TE-toimiston lähettämällä kirjeellä. Koulutushakemuksen tilannetta voi seurata myös Oma asiointi -palvelun kautta.

LISÄTIETOJA:
Salon seudun ammattiopisto, Kaisa Järvinen, kaisa.jarvinen@sskky.fi tai p. 044 7704 581
Koulutukseen hakeutumisesta ja koulutusaikaisista etuuksista Koulutusneuvonta, p. 0295020702 (ma-pe klo 9-16.15)

Jos tulet valituksi koulutukseen, sovi työllistymissuunnitelmasi päivittämisestä TE-toimiston/kuntakokeilun kanssa. Koulutus tulee lukea työllistymissuunnitelmassasi, jotta sinulle voidaan maksaa korotettua työttömyysetuutta. Korotusosan maksamisesta päättää työttömyysetuutesi maksaja.

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: Salon seudun ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto