Ilmalämpöpumppuasentaja

Ilmalämpöpumppuasentaja

Hakuaikaa jatkettu 18.9.2023 saakka

Koulutuksen ensisijainen tavoite on parantaa mahdollisuuksiasi työllistyä.
Koulutus antaa sinulle perusvalmiudet toimia ilmalämpöpumppujen asennuksen- ja huollon työtehtävissä.
Vieraskielisillä opiskelijoilla on mahdollisuus saada Suomi toisena kielenä opetusta työvoimakoulutuksen aikana.

KENELLE: Sinulle, joka olet työtön tai näköpiirissäsi on työn loppuminen. Olet kiinnostunut ilmalämpöpumppuasentajan ammatista.
Koulutuksen jälkeen sinulla kylmäalan perustiedot ja ilmalämpöpumppujen asennukseen tarvittava osaaminen.
B-kortti ja aikaisempi sähköalan kokemus katsotaan eduksi.
Huom! Koulutus ei anna sähköalan pätevyyksiä.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:
Koulutuksen sisällössä painotetaan kokonaisuuksien hallintaa, kylmäteknisten järjestelmien ymmärtämistä, työturvallisuutta, asiakaskeskeisyyttä ja ympäristönsuojelunäkökohtia kaikilla osa-alueilla.
· Kylmäaineiden käsitteleminen
· Kylmäainelainsäädäntö ja standardit
· Kylmäkomponenttien- ja putkiston asentaminen
· Kylmälaitoksien ja lämpöpumppujen käyttöönotto ja säätö

Koulutukseen kuuluu myös tulityö-, työturvallisuuskortin suorittaminen.

Koulutus on päiväopiskelua, johon sisältyy työssäoppimista alan yrityksessä. Jokaiselle opiskelijalle laaditaan henkilökohtainen osaamisen kehittämisen suunnitelma (HOKS), jonka mukaan lähiopetus ja työssäoppiminen toteutetaan.
HOKS määrittelee myös koulutuksen keston, maksimiaika 6kk.

TERVEYDENTILAVAATIMUKSET: Tuki- ja liikuntaelin rajoitteet voivat ovat este koulutukseen osallistumiseen, työn luonteesta johtuen.

LOMA-AJAT: Arkipyhien lisäksi 2023: 16.-22.10. ja 21.-31.12., 2024: 2.-3. ja 19.-23.2.

HINTA: Koulutus on maksuton, opiskelija maksaa itse lupakorteista syntyvät kustannukset n. 15 €/kortti.
Koulutukseen osallistuvalle työnhakijalle maksetaan koulutuksen ajalta työttömyysetuutta.

HAKU: Koulutukseen haetaan sähköisesti www.tyomarkkinatori.fi > henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus -> koulutuksen nro 714329 tai paikallisessa työ ja elinkeinotoimistossa. Koulutukseen valinta tapahtuu haastattelun perusteella.
Seuraa oman koulutushakemuksesi tilannetta Oma asiointipalvelun kautta, koska sieltä näet hakuajan päättymisen jälkeen tiedot mm. haastatteluun kutsumisesta, kirjepostin kulku kun saattaa viedä useita päiviä.
Koulutukseen valitaan enintään 12 opiskelijaa.

LISÄTIETOJA: opettaja Sami Vienonen, p. 044 7704 742 tai sami.vienonen@sskky.fi
opettaja Pentti Ruotsalainen, p. 044 7704 548 tai pentti.ruotsalainen@sskky.fi
Koulutusneuvonta, p. 0295020702 (ma-pe klo 9-16.15)

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: Salon seudun ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto