Maarakennuskoneenkuljettaja koulutus

Maarakennuskoneenkuljettaja koulutus

Hakuaikaa jatkettu 18.9.2023 saakka.

Koulutuksen ensisijainen tavoite on parantaa mahdollisuuksiasi työllistyä maarakennusalalle. Koulutuksessa saat maarakennuskoneenkuljettajan työssä tarvittavat ammatilliset valmiudet.
Suoritat koulutuksen aikana myös tarvittavat lupakortit.
Vieraskielisillä opiskelijoilla on mahdollisuus saada Suomi toisena kielenä opetusta työvoimakoulutuksen aikana.

KENELLE: Sinulle, joka haluat ammatin maarakennusalalta. Olet työtön tai työttömyysuhanalainen maarakennusalan aikaisempaa ammatillista peruskoulutusta tai työkokemusta omaava työnhakija. Tai olet peruskoulutustarpeessa oleva ammatinvaihtaja tai ammattikouluttamaton, jolla on työvoimapoliittinen koulutustarve. Lisäksi sinulla on vähintään B-luokan ajo-oikeus ja alalla vaadittava terveydentila.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ: Koulutuksen aikana on mahdollista suorittaa aikaisempaan osaamiseen perustuen rakennusalan perustutkinnosta maarakennuskoneenkuljettajan osaamisalasta, Rakennustyömaalla toimiminen, Maarakennuskoneen käyttö, konetyyppi 1. Sekä valinnaisia tutkinnon osia henkilökohtaisen suunnitelmasi mukaan (maarakennuskoneen huolto, maarakennuskoneen käyttö konetyyppi 2, piharakentaminen, maa-ainesten kuljetus maantieliikenteessä, kuljetusalan perustason ammattipätevyys, liikennealueiden hoitokoneiden kesällä tai talvella).

Koulutus sisältää käytännön työharjoituksia ja työpaikalla tapahtuvaa oppimista.
Ammattitaito osoitetaan näyttöinä työpaikalla tapahtuvan oppimisen yhteydessä.
Laadimme sinulle henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS), jossa otetaan huomioon aikaisempi koulutuksesi ja työkokemuksesi.
HOKS määrittelee myös koulutuksen keston, maksimi aika 12 kk. Koulutukseen valitaan enintään 12 opiskelijaa.

TERVEYDENTILAVAATIMUKSET: https://sskky.fi/hakijalle/opiskelijavalinta/#sora

LOMA-AJAT: Arkipyhien lisäksi 2023: 16.-22.10. ja 21.-31.12., 2024: 2.-3. ja 19.-23.2.

HINTA: Koulutus on maksuton. Ammattipätevyyksiin ja ajokortteihin liittyvät viranomais-maksut ovat opiskelijan henkilökohtaisia
velvoitteita. Koulutukseen osallistuvalle työnhakijalle maksetaan koulutuksen ajalta työttömyysetuutta.

HAKU: Koulutukseen haetaan sähköisesti www.tyomarkkinatori.fi > henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus -> koulutuksen nro 714328, tai paikallisessa työ ja elinkeinotoimistossa. Koulutukseen valinta tapahtuu haastattelun perusteella.
Seuraa oman koulutushakemuksesi tilannetta Oma asiointi -palvelun kautta, koska sieltä näet hakuajan päättymisen jälkeen tiedot mm. haastatteluun kutsumisesta, kirjepostin kulku kun saattaa viedä useita päiviä.

OHJE: Traficom otteen hankkimista varten: Ajokorttiotteen saa Traficomin sähköisestä asiointipalvelusta. Palvelussa voi myös
tarkastaa henkilökohtaiset ajo-oikeuteen ja ajokorttiin liittyvät tiedot. Sähköisestä palvelusta tulostettava ajokorttiote on virallinen
asiakirja. Lomake löytyy sähköisenä osoitteesta: www.traficom.fi (Asioi kanssamme -> tieliikenne -> kuljettajatiedot ja
ajokorttiote -> sähköinen asiointi) TAI www.suomi.fi, hakusanalla ”ajokorttiote”. Voit tulostaa pdf-muotoisen ajokorttiotteen
ilmaiseksi Traficomin sähköisestä asiointipalvelusta (kirjaudutaan pankkitunnuksilla).

MUISTA: Traficom-ote otetaan mukaan haastatteluun ja esitetään haastattelijoille. Ote saa olla enintään 2 kk vanha (päiväys).

LISÄTIETOJA: opettaja Mika Randén, p. 044 7704 587 tai mika.randen@sskky.fi
Koulutusneuvonta, p. 0295020702 (ma-pe klo 9-16.15)

Salon seudun ammattiopiston esittelyvideo maanrakennuskoneenkuljettajan koulutuksesta

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: Salon seudun ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto