Matkailu-, ravitsemis- ja puhtauspalvelualan moniosaajakoulutus

Matkailu-, ravitsemis- ja puhtauspalvelualan moniosaajakoulutus

Matkailu-, ravitsemis- tai puhtausaloilla on työpaikkoja.
Lähde mukaan monipuoliseen koulutukseen, jonka aikana pääset tutustumaan alojen työtehtäviin. Koulutus soveltuu
myös maahanmuuttajille ja sen aikana on mahdollista parantaa suomen kielen taitoa.

Kohderyhmänä ovat työttömät tai työttömyysuhan alaiset matkailu-, ravitsemis- tai puhtauspalvelualasta kiinnostuneet työnhakijat.

TAVOITE:
Koulutuksen tavoitteena on parantaa mahdollisuuksia työllistyä erilaisiin tehtäviin matkailuyrityksissä, hotelleissa, ravintoloissa,
kahviloissa ja puhtauspalvelualan yrityksissä. Vieraskielisillä opiskelijoilla on mahdollisuus saada suomen kielen opetusta koulutuksen aikana. Koulutus on käytännönläheistä päiväkoulutusta oppilaitoksessa sekä työpaikoilla.
Arvioitu koulutusaika on noin 8 kk.
Koulutuksen alussa matkailu-, ravitsemis- ja puhtauspalvelualoihin perehdytään oppilaitoksessa hyödyntäen erilaisia oppimisympäristöjä kuten kahvilaa, opetusravintolaa, siivouskeskusta sekä toteuttamalla erilaisia
tapahtumia ja tilaisuuksia. Koulutukseen sisältyy myös työssäoppimisjakso.

SISÄLTÖ:
· asiakaspalvelu
· matkailun ja majoituspalvelujen perusteet
· matkailualan turvallisuus
· tarjoilu- ja saliosaaminen
· ruoanvalmistuksen perusteet
· kahvilapalvelut
· puhtausalan perusteet
· työturvallisuuskortti
· puhtauspalvelualan hygieniavaatimukset
· elintarvikehygienia (hygieniapassi)
· alkoholilainsäädäntö (anniskelupassi)
· vierailut alan yrityksissä

OPPILAITOKSEN LOMA-AJAT: Arkipyhien lisäksi 2023: 16.-20.10., 21.-31.12., 2024: 2.-3.1. ja 19.-23.2.
HINTA: Koulutus on maksuton. Opiskelija maksaa lupakorteista syntyvät kustannukset n. 15 €/kortti.

KOULUTUKSEEN HAKEUTUMINEN:
Koulutukseen haetaan sähköisesti www.tyomarkkinatori.fi -> henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus
> koulutuksen nro 713869 tai paikallisessa työ ja elinkeinotoimistossa. Koulutukseen valinta tapahtuu haastattelun
perusteella. Seuraa oman koulutushakemuksesi tilannetta Oma asiointi-palvelun kautta, koska sieltä näet hakuajan
Koulutukseen valinta tapahtuu haastattelun perusteella.

SEURAA oman koulutushakemuksesi tilannetta www.tyomarkkinatori.fi Oma asiointi -palvelun kautta, koska sieltä näet hakuajan päättymisen jälkeen tiedot mm. haastatteluun kutsumisesta, kirjepostin kulku kun saattaa viedä useita päiviä.

LISÄTIETOJA: opettaja Sari Talvo, p. 044 7704 642 tai sari.talvo@sskky.fi Koulutusneuvonta, p. 0295020702 (ma-pe klo 9-16.15)

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: Salon seudun ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto