Talonrakennusalan työvoimakoulutus

Talonrakennusalan työvoimakoulutus

Hakuaikaa jatkettu 24.7.2023 saakka.

Sinulle, joka haluat kehittää rakennusalan osaamistasi.
Olet työtön tai työttömyysuhanalainen talonrakennusalan aikaisempaa ammatillista peruskoulutusta tai työkokemusta omaava työnhakija. Tai olet peruskoulutustarpeessa oleva ammatinvaihtaja tai ammattikouluttamaton, jolla on työvoimapoliittinen koulutustarve. B-luokan ajokortti katsotaan eduksi.

Vieraskielisillä opiskelijoilla on mahdollisuus saada Suomi toisena kielenä opetusta työvoimakoulutuksen aikana.
Tule rakentamaan itsellesi kilpailukykyinen ammatti.

TAVOITE: Koulutuksen ensisijainen tavoite on parantaa mahdollisuuksiasi työllistyä sekä tietämystäsi talonrakennus-
alasta siten, että koulutuksen jälkeen omaat valmiudet työskennellä talonrakennusalan tehtävissä rakennus- ja
rakennusaineteollisuudessa, sekä itsenäisenä yrittäjänä.

KOULUTUKSEEN ON MAHDOLLISTA VALITA MM. SEURAAVIA SISÄLTÖJÄ:
perustusvaiheen työt
runkovaiheen työt
sisävalmistusvaiheen työt
ulkoverhoustyöt
kattotyöt
korjausrakentaminen
muuraus
laatoitus
yritystoiminnan suunnittelu

Koulutukseen sisältyy seuraavat lupakortit:
tulityökortti
työturvallisuuskortti
hätäensiapu

Koulutus sisältää käytännön työharjoituksia ja työpaikalla tapahtuvaa oppimista. Ammattitaito osoitetaan näyttöinä
työpaikalla tapahtuvan oppimisen yhteydessä.
Laadimme Sinulle henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman (HOKS), jossa otetaan huomioon aikaisempi koulutuksesi ja työkokemuksesi. HOKS määrittelee myös koulutuksen keston, maksimi aika 12 kk.

LOMA-AJAT: Arkipyhien lisäksi 2023: 3.-31.7., 16.-22.10. ja 21.-31.12., 2024: 19.-25.2.

HINTA: Koulutus on maksuton. Opiskelija maksaa lupakorteista syntyvät kustannukset n. 15 €/kortti.

Lisätietoja:
Opettaja Mikko Tapio, p. 044 7704 659 tai mikko.tapio@sskky.fi
Koulutusneuvonta, p. 0295020702 (ma-pe klo 9-16.15)

HAKU: Koulutukseen haetaan sähköisesti
www.tyomarkkinatori.fi > henkilöasiakkaat > haussa oleva työvoimakoulutus -> koulutuksen nro 712743 tai paikallisessa työ ja elinkeinotoimistossa.
Koulutukseen valinta tapahtuu haastattelun perusteella.

SEURAA oman koulutushakemuksesi tilannetta Oma asiointi -palvelun kautta, koska sieltä näet hakuajan päättymisen jälkeen tiedot mm. haastatteluun kutsumisesta, kirjepostin kulku kun saattaa viedä useita päiviä.

Salon seudun ammattiopiston esittely talonrakennusalasta:

• Tarjoaja: Salon seudun ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto