Varastonhoitaja

Varastonhoitaja

Koulutuksen tavoitteena on antaa opiskelijoille riittävät perustiedot ja -taidot varastonhoitajan/palvelulogistiikantyöntekijän
ammattiin ja työtehtäviin. Koulutuksen ensisijaisena tavoitteena on työllistyminen logistiikka-alalle.
Koulutuksessa suoritat itseäsi eniten kiinnostavia tutkinnon osia.
Vieraskielisillä opiskelijoilla on mahdollisuus saada Suomi toisena kielenä opetusta työvoimakoulutuksen aikana.

KENELLE: Sinulle, joka olet työtön tai työttömyysuhan alainen ja haluat saada uuden ammatin logistiikka-alalta!
Koulutukseen valittavalla tulee olla hyvä terveys ja työhön riittävä suomen kielen taito. B-luokan ajokortti katsotaan eduksi.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ MM.:
· logistiikka-alan työympäristössä toimiminen
· työsuojelu, työturvallisuus
· logistiikan perusteet
· tavaran vastaanotto ja säilyttäminen
· vaarallisten aineiden käsittely
· varaston tietojärjestelmät
· yritystoiminnan suunnittelu
· tavaran keräily ja pakkaaminen
· ensiapu 1
· työturvallisuuskorttikoulutus
· tavarankäsittelylaitteiden käyttö ja trukinkuljettajana työskentely
· inventointi ja tavaran lähettäminen
· elintarvikehygieniakoulutus+ passi
· alkusammutus koulutus
· trukkikortti
· työnhakuvalmennus
· työssäoppiminen
· asiakaspalvelu, vuorovaikutus- ja tiimityötaidot

Koulutus sisältää käytännön työharjoituksia ja työpaikalla tapahtuvaa oppimista. Ammattitaito osoitetaan näyttöinä
työpaikalla tapahtuvan oppimisen yhteydessä. Laadimme Sinulle henkilökohtaisen osaamisen kehittämissuunnitelman
(HOKS), jossa otetaan huomioon aikaisempi koulutuksesi ja työkokemuksesi. HOKS määrittelee myös koulutuksen keston,
maksimi aika 12kk.

LOMA-AJAT: Arkipyhien lisäksi 2023: 16.-22.10. ja 21.-31.12., 2024: 2.-3. ja 19.-25.2., 1.-31.7. ja 14.-20.10.

HINTA: Koulutus on maksuton, opiskelija maksaa itse lupakorteista syntyvät kustannukset noin. 15 €/kortti.

HAKU: Koulutukseen haetaan sähköisesti www.tyomarkkinatori.fi -> henkilöasiakkaat -> haussa oleva työvoimakoulutus
>koulutuksen nro 714327, tai paikallisessa työ ja elinkeinotoimistossa. Koulutukseen valinta tapahtuu haastattelun
perusteella.
Seuraa oman koulutushakemuksesi tilannetta Oma asiointi -palvelun kautta, koska sieltä näet hakuajan
päättymisen jälkeen tiedot mm. haastatteluun kutsumisesta, kirjepostin kulku kun saattaa viedä useita päiviä.
Koulutukseen valitaan 12 opiskelijaa haastatteluiden perusteella.

LISÄTIETOJA: opettaja Mika Rauhala, p. 044 7704 315 tai mika.rauhala@sskky.fi
Koulutusneuvonta, p. 0295020702 (ma-pe klo 9-16.15)

Salon seudun ammattiopiston esittelyvideo varastonhoitajan koulutuksesta (huom. tässä työvoimakoulutuksessa ei suoriteta koko perustutkintoa):

Pysy kartalla – suunnista työvoimakoulutukseen!
Tervetuloa ke 13.9. klo 12-15 Työvoimakoulutusmessuille Turun virastotalolle. Valtakunnallinen Työvoimakoulutusviikko on käynnissä 11.-15.9.

Sen aikana järjestetään tapahtumia ympäri Suomen ja myös verkossa.
Tule käymään ja tapaamaan kouluttajia ja koulutusneuvojia. Kaikki tapahtumat näet kartasta:

• Tarjoaja: Salon seudun ammattiopisto ⧉
  • TE-toimisto: Varsinais-Suomen TE-toimisto