Uusia metallin osaajia Sastamalaan

Uusia metallin osaajia Sastamalaan

• Koulutus alkaa: tammikuu

Koulutus on tarkoitettu asiakkaille, joilla on kone- ja metallialan koulutus ja/tai aikaisempaa kokemusta työskentelystä metalliteollisuudessa. Koulutus sopii hyvin myös alanvaihtajalle. Ensivaiheessa kartoitetaan osaamisesi ja sen jälkeen aloitat koulutuksen, joka vastaa niin sinun kuin paikallisten yritysten tarpeisiin. Tavoitteena on, että yksilöllisen koulutuksen kautta työllistyt nopeasti sastamalaisen yrityksen palvelukseen. Seuraava koulutus alkaa tammikuussa

Koulutusohjelma on suunniteltu Sastamalan alueen kone- ja metallialan yrityksien työntekijä- ja osaamistarpeiden pohjalta. Aloitus Sastamalan alueelta, mutta myöhemmin projektia laajennetaan myös Hämeenkyrön, Ikaalisten, Parkanon ja Mänttä-Vilppulan alueille.

Koulutuksen sisältö
Koulutuksen sisältöön kuuluu kone- ja tuotantotekniikka-alan yleistekniikkaa, mm. hitsaus-, jyrsintää sekä NC-koneistusta ja CAD/CAM-tekniikkaa. Koulutus tapahtuu lähiopetuksena hallissa ja mahdollisesti myös verkko-opetuksena. Työssäoppiminen on keskeinen osa koulutusta ja se tapahtuu koulutussopimuksella ja mahdollisesti myös oppisopimuksella. Koulutuksen pituus määräytyy hyvin yksilöllisesti; ensin kartoitetaan osaaminen (2 vk) ja sen jälkeen alkaa varsinainen opiskelu. Koulutuksessa voit suorittaa kone- ja metallialan osatutkinnon ja jatkaa myöhemmin tarpeen mukaan koko tutkinnon suorittamiseen.

Kahden viikon orientointijakson aikana selvitetään opiskelijan osaaminen ja valmiudet toimia metallialalla. Orientaatiojakson lopussa tehdään henkilökohtainen osaamisen kehittämissuunnitelma (HOKS), jossa sovitaan, kuinka koulutusta jatketaan. Koulutus on myös mahdollista keskeyttää niin opiskelijan kuin oppilaitoksenkin puolesta orientaatiojakson päätyttyä. Päätös koulutuksesta tehdään jokaiselle aluksi siis vain kahdeksi viikoksi.

Koulutukseen hakeminen ja valinta
Täytä hakemus ‘Hae tähän koulutukseen’ -painikkeen kautta. Jos täytät sähköisen hakemuksen ilman vahvaa tunnistautumista, pitää sinun vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Valintahaastatteluun kutsutaan koulutushakemuksen perusteella, joten täytäthän hakemuksesi huolellisesti. Kerro hakemuksesi tarkemmissa perusteluissa kiinnostuksestasi koulutukseen ja aikaisemmasta kokemuksestasi alalta.

Voit seurata hakemuksesi tilannetta ja tarkistaa valintatietosi Oma asiointi -palvelussa osoitteessa www.te-palvelut.fi .

Lisätietoja koulutuksesta
Tietoa koulutukseen hakeutumisesta ja sen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista saat TE-palveluiden koulutusneuvonnasta puhelimitse maanantaista perjantaihin klo 9.00-16.15 numerosta 0295 020 702. Koulutusneuvonnan löydät myös Facebookista osoitteella www.facebook.com/koulutusneuvonta .

Työvoimakoulutus on opiskelijalle maksutonta. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta ja kulukorvausta. Lisätietoa työvoimakoulutuksesta voit lukea osoitteesta https://www.te-palvelut.fi/fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta-koulutus/tyovoimakoulutus/haku-ja-valinta . Työvoimakoulutus on tarkoitettu ensisijaisesti työttömille ja työttömyysuhan alaisille henkilöille, joiden työnhaku on voimassa.

Koulutuspäällikkö Kari Kuurila, p 040 1849768, kari.kuurila@sasky.fi

• Tarjoaja: SASKY koulutuskuntayhtymä ⧉