Yrittäjyyskoulutus TIMANTTI -verkkokoulutus

Yrittäjyyskoulutus TIMANTTI -verkkokoulutus

HIOTAAN YHDESSÄ TIMANTTI! – Tukea ja tekoja yrittäjyyteen

Oletko aloittamassa yritystoimintaa tai olet yrittäjäpolun alussa; sinulla on liikeidea? Varmista tehokas ja vahva alku! Timantti-yrittäjyyskoulutuksen avulla rakennat yrittäjyyttäsi vakaalle ja kannattavalle pohjalle.
Yrittäjyyskoulutus antaa sinulle kattavat perustiedot yrittäjänä toimimisesta ja kokonaisnäkemyksen yrittäjyyden perusasioista. Koulutuksen tavoitteena on, että tutustut yrittäjyyden mahdollisuuksin ja yrittämisen arkeen ja laadit toimivan liiketoimintasuunnitelman laskelmineen. Saat tukea yrityksen perustamisprosessiin ja löydät keinoja yrityksen kehittämiseen. Koulutuksen aikana sinulle muodostuu oma visuaalinen timantti.

Koulutuksen sisältö täyttää starttirahan saannin ehdot. Mikäli sinulla on jo liiketoimintasuunnitelma ja olet saanut starttirahan, räätälöimme koulutuksen sinulle sopivaksi.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ
·Liiketoimintasuunnitelman laatiminen, laskelmat
·Toimintaympäristö, markkina- ja kilpailija-analyysi
·Asiakkaat ja asiakasryhmät, palvelumuotoilu, tuplatimantti
·Mielikuva yrityksestä
·Henkilöstöhallinto, työnantajan velvollisuudet, rekrytointi
·Riskianalyysi, vakuutukset, sopimukset
·Markkinointisuunnitelma
·Taloushallinto: laskutus, kannattavuus, rahoitus, verotus, hinnoittelu, tunnusluvut, kirjanpito
·Elinkaareen liittyvät toimet: aloituksesta exitiin
·Case-esimerkkejä ja vierailuja

TOTEUTUS
Koulutuksen toteutus perustuu vahvaan yksilötukeen ja henkilökohtaistamiseen. Timantti-koulutus sisältää peruspolun lisäksi polkuvaihtoehtoja: omistajanvaihdospolku, maahanmuuttajataustaisen polku ja kevytyrittäjän polku. Polut henkilökohtaistetaan jokaiselle erikseen. Saat koulutuksen ajaksi oman ohjaajan.

Koulutus toteutetaan etäopetuksena ja verkko-opintoina. Asiantuntija on verkossa läsnä koko koulutuksen ajan. Voit osallistua koulutukseen paikasta ja ajasta riippumatta. Koulutukseen sisältyy vapaaehtoisia iltaklinikoita, jolloin koulutukseen osallistuvat voivat saada lisäohjausta.

KOULUTUSAIKA
14.8.-15.9.2023

HAKUAIKA
päättyy 3.8.2023

KOHDERYHMÄ
Koulutuksen kohderyhmänä ovat yrityksen perustamista suunnittelevat, joilla on jo liikeidea sekä vasta-aloittaneet yrittäjät tai äskettäin yritystoiminnan käynnistäneet mikro- ja pienyrittäjät.

Koulutus on tarkoitettu Etelä-Savon alueen työttömille ja työttömyysuhan alaisille TE-toimiston asiakkaille, joiden työnhaku on voimassa TE-toimistossa. Hakijalla tulee olla valmis liikeidea.

Koulutus on tarkoitettu starttirahan saaneille.

VALINTA
Opiskelijavalinnat tehdään hakemusten perusteella, joten kerro hakemuksessa suunnitelmasi ja tarkka liikeidea. Kuvaile myös hieman liikeideaasi. Jos olet starttirahan saanut ehdollisena, kerro se hakemuksessasi. Perustele hakemuksesi hyvin!

Mikäli vasta pohdit yrittäjyyttä, suosittelemme hakeutumaan ensin Yrittäjyyskoulutus KIDE -verkkokoulutukseen.

HAKEMINEN
Täytä koulutushakemus työhallinnon internet-sivuilla (www.tyomarkkinatori.fi > haussa oleva työvoimakoulutus) tai jätä paperihakemus työ ja elinkeinotoimistoon. Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, Sinun pitää vahvistaa hakemuksesi TE-toimistossa ennen hakuajan päättymistä. Täytäthän hakemuksesi huolellisesti, erityisesti kohdan “Tarkemmat perustelut”.

Hakeutuminen koulutukseen sekä lopullisen valintatiedon voit käydä katsomassa omista tiedoistasi: www.tyomarkkinatori.fi > Oma asiointi >Henkilöasiakkaalle > Kaikki palvelut >Työvoimakoulutus > Hakemusteni tilanne. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli et osallistu koulutusvalintaan tai perut koulutukseen osallistumisen, TE-toimisto selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen.

Jätä hakemuksesi jo tänään!

Vastuukouluttaja: Helena Pätilä, 050 389 1247, helena.patila@esedu.fi

LISÄTIETOJA
Salla Gummerus, 040 513 6032, salla.gummerus@esedu.fi
Teija Pylkkänen, 044 711 5448, teija.pylkkanen@esedu.fi ja
TE-toimistossa asiantuntija Päivi Tamminen, p. 0295 044 147 paivi.tamminen@te-toimisto.fi

Koulutuksen ajalta voidaan yleensä maksaa työttömyysetuutta ja kulukorvausta (mahdollisesti korotettuna). Lue lisätietoja kulukorvauksesta sivuiltamme: https://tyomarkkinatori.fi/palvelut/48d92f9d-b497-4670-a1cb-3f78c522661b/Kulukorvaus-TE-toimiston-jarjestamiin-palveluihin-osallistumisen-ajalta

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9 – 16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00.
Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

• Tarjoaja: KasvuEsedu Oy