Isännöinnin ammattitutkinto

Isännöinnin ammattitutkinto

Isännöinnin ammattitutkinto on tarkoitettu Sinulle, joka haluat työskennellä asunto-osakeyhtiön, vuokratalon tai toimitilan isännöitsijänä ja tarvitset täydentävää osaamista tai ammatillista koulutusta alalle työllistyäksesi.

Koulutus soveltuu kiinteistöalan tehtävissä toimineille isännöitsijöille, tai alalle haluaville isännöintityöstä kiinnostuneille.

TAVOITTEET:
Suoritettuasi Isännöinnin ammattitutkinnon:
-osaat toimia isännöitsijänä isännöintitoimistoissa ja kiinteistöjä omistavissa organisaatioissa
-osaat hoitaa kiinteistökohteen hallintoa, taloutta sekä teknistä elinkaarta
-hallitset isännöintikohteen sopimusasiat, asiakirjakäytännöt sekä viranomaisilmoitukset
-osaat huolehtia riskienhallinnasta, asiakaspalvelusta ja viestinnästä kehittäen omaa toimintaasi nykyaikaisia työskentelytapoja hyödyntäen

TOTEUTUS
Koulutus toteutetaan pääsääntöisesti verkko-opetuksella Teams-sovelluksella ja työpaikalla tapahtuvalla oppimisella. Koulutus voi sisältää lähiopetusta oppilaitoksessa. Näistä päivistä informoidaan erikseen.
Isännöinnin ammattitutkinnon näytöt suoritetaan isännöitsijän työtehtävissä työpaikalla.
Työssäoppiminen alkaa 13.-20.11.2023 ja kesto on tutkinnon loppuun saakka, eli 30.9.2024.
Opiskelija itse etsii työssäoppimispaikan, ohjaava opettaja antaa tukea paikan etsimiseen. Eduksi on, mikäli Sinulla on jo hakuvaiheessa tiedossa työpaikka, jonne voit päästä työssäoppimaan.

TUTKINNON OSAT- Isännöinnin ammattitutkinto:
Pakollinen tutkinnon osa:
·Isännöinnin toimintaympäristön hallinta
Valinnaiset tutkinnon osat, ryhmä I, valittava yksi
·Asunto-osakeyhtiön isännöinti
·Toimitilaisännöinti
·Vuokratalon isännöinti
Valinnaiset tutkinnon osat, ryhmä II
·Tekniset palvelut isännöinnissä
·Isännöintityön kehittämissuunnitelman laatiminen

Koulutus sisältää myös isännöintityötä tukevia opintoja: atk-opinnot, kirjanpidon perusteet, työlainsäädäntö, suullinen ja kirjallinen viestintä, sekä työturvallisuus.

Koulutuksen toteutusaika on 5.9.2023 – 30.9.2024.
Koulutuksessa on loma 1 – 28.7.2024.

LISÄTIETOJA KOULUTUKSESTA:
opettaja Riikka Koli, puh. 0406804333
sähköposti etunimi.sukunimi@sedu.fi

KOULUTUKSEN KOHDERYHMÄ: Koulutus on tarkoitettu työttömille tai työttömyysuhanalaisille yli 20-vuotiaille TE-toimiston ja työllisyyden kuntakokeilujen asiakkaille.

HAKEMINEN:
Jätä hakemus hakupainikkeesta “Hae tähän koulutukseen”. Haku päättyy 24.8.2023. Täytä hakemus työvoimakoulutukseen huolellisesti. Osa hakijoista kutsutaan haastateluun. Haastattelut pidetään jo 30.8. 2023 (muutettu aikaisemmin ilmoitetusta 31.8.2023 päivämäärästä). Haastateltaville lähetetään kirjallinen kutsu/tekstiviesti/sähköposti haastatteluun. Huomioithan, että koulutukseen hakeutuminen on sitovaa. Perumisesta tai laiminlyönnistä voi aiheutua työttömyysturvaseuraamus. Seuraa valintatietojasi www.tyomarkkinatori.fi – TE-palveluiden Oma asiointi – Henkilöasiakas-palvelussa.

Koulutuksen aikaiset taloudelliset etuudet:
Koulutus on maksuton. Koulutuksen ajalta maksetaan työttömyysetuutta, korotettua etuuden osaa ja kulukorvausta.
Koko tutkinnon suorittaneella on mahdollisuus hakea ammattitutkintostipendiä 400 €. Lisätietoja: http://www.sedu.fi/fi/Hakijalle/Opintojen-rahoitus

LISÄTIETOJA koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:
  • Koulutusneuvonta 0295 020 702 ma-pe klo 9-16:15 TAI
  • Koulutusneuvonnan suomenkielisen chat -palvelun ma-pe klo 9-16:00 löydät osoitteesta:
  • Ruotsinkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/sv/info/landsomfattande-radgivningstjanster/radgivningstjanster-for-personkunder/utbildningsradgivning
  • Englanninkielinen palvelu: https://tyomarkkinatori.fi/en/info/national-guidance-services/guidance-services-for-personal-customers/education-and-training-guidance

Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa: www.facebook.com/koulutusneuvonta

Etelä-Pohjanmaan TE-palvelut myös: